Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa digitalfototidning?

Produkter
(logga in för att koppla)

starnut

Aktiv medlem
Jag har blivit mer intresserad av digitalt på sistonde, och har därför köpt en del tidningar som behandlar ämnet.
Men problemet är att det finns en hel uppsjö av tidningar, både svenska och utländska, de svenska har jag testat ett nummer av varje och kom fram till att dom nog mest är för totala nybörjare. Vad gäller utländska har jag bara hunnit med en tidning, "digital photogarphy" den var väl rätt ok men kostade maffiga 115kr! Då de utländksa tidningarna oftast är bra mycket dyrare än de svenska hade det vart fint med lite tips om vilken tidning som är bäst. Eller den du tycker har mest intressant innehåll.

yes...
 
Hej

Den du refererar är nog en av de bästa jag sett, köper alla fototidningar jag hittar på pressbyrårer/järnväg o flygplaser i Sverige o Norge då jag reser i jobbet extremt mycket.
 
Digital Photography er grei den, men er du interesert i å lære å behandle bildene i Photoshop så er det bare et blad som gjelder, Digital Photo. Det følger hver måned med en CD med minst en time med såkalt movi tutorials, utrolig lærerik. Jeg har mange kopier av disse CD-ene. Har du photoshop så vil du fortsett å kjøpe dette bladet selv om det er dyrt. Anbefales.Jeg gleder meg til hvert nye nummer.

Erling J.
 
tidningar på svenska

Jag köpte första nummret nu av "Digtalfoto" och Allt om Digitalfoto. Den förstnämnda var minst värst om man kan uttrycka det så. Gillar ingen. Speciellt Allt om var så dålig journalistisk exv, en manual är lång. Hur lång då? A4? 1.2 meter?

Nä, jag vill också ha en bra digital tidskrift motsvarande typ Datormagazin på tidningsidan som är för alla oss som vet vad en pixel är och att man kan "tanka" bilder/bränna skrivor etc.

Utrikiska är för dyra över 100kr/nummer passar inte riktigt min budget.

Någon annan som har lite lästips?
 
Jeg refererer til det engelske bladet Digital Photo, med undertittelen Helping you make better pistures. Står fast på at det er et meget bra blad. Skulle det finnes et svenskt blad med lignende tittel, så kan ikke jeg uttale meg.Digital Photo anbefales!

Erling J.
 
Tackar för tipset erling! Får testa den nästa gång, får nog hejda mig lite nu bara, har blivit 5 tidningar den senaste månaden :) men man måste ju testa...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.