Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa axelväskan?!

Produkter
(logga in för att koppla)

arvid_97

Aktiv medlem
Jag har letat lite efter en axelväska som ska kunna ta ett hus med normalzoom monterad och tre objektiv extra. Den ska också kunna ta en 13 " laptop och lite mindre tillbehör.

hittade den här imorse.

http://www.fotosidan.se/cldoc/sex-nya-axelvaskor-fran-lowepro.htm

Då är det urban reporter 250 som gäller eller nova sport 35. finns det något liknande om ni kan rekommendera? Eller någon axelväska som främst inte är designad för kameror men ändå är kapabel att ta ett kamerahus med tre objektiv+dator+tillbehör.
 
Jag är ett stort fan av Think Tank, och min favorit av deras rejälare axelväskor heter Retrospective. För att få plats med allt du vill få med så rekommenderar jag minst den som har betäckning 40. Även deras Urban Disguise serie är bra.
 
Jag skulle tipsa om att titta på National Geographics axelväskorna! Skit snygga!

Jag har en flera år gammal (2006 tror jag) och åtminstone på den så halkade spännena hela tiden (axelremmen blev längre). Det var rätt irriterande, så jag sydde fast den. Givetvis medförde det att det inte går att ändra längden, vilket inte är optimalt. Om problemet fortfarande finns vet jag inte. Annars håller jag med om att de är trevliga, även om jag lyckats nöta sönder den delvis på sidan som ligger mot kroppen. Kanske inte så konstigt kanske med tanke på att den inte är direkt ny. Förutom det så ser den rätt fräsch ut fortfarande.
 
Lycka är en väska som är anonym ("civil") smidig och praktisk - samma gång.
Jag tycker tyvärr att de flesta fotoväskor skriker foto.. batter å köpa ngt civilt som hyfsat vaderat, eller göra en inredning själv.
En annan nyckel är att i slutändan ha med sig så lite som möjligt :)
/Niclas www.niclasforsberg.com
 
Jag håller också på Think Tank Retrospective. Det andas kvalitet från början till slut. Men köp inte för stor för då kommer du bara att bära med dig en massa onödig vikt. Själv har jag en Retrospective 7. I den packar jag en D800 med normalzoom 24-70 2,8, en 70-200 2,8, en normal 50 1,8, ett macro 90 2,8, en blixt SB 700, ett extra kamerahus D7000 samt diverse filter, fjärrutlösare putsdukar mm.

På baksidan kan man stoppa ner en platta eller liten dator. Möjligen kan det bli trångt med 13 tum, så kolla upp det först. Annars får du väl gå upp en storlek. Den är diskret på utsidan och man kan definitivt inte tro att allt jag räknat upp ovan kan rymmas när man ser väskan. Jag valde den svarta varianten, men färgen är ju en smaksak.

Men som andra nämnt - det finns säkert andra trevliga väskor också. Jag är i alla fall helnöjd med min Think Tank Retrospective.
/Anders W
 
Jag har letat länge och väl utan att hitta något som sväljer en Canon 5D3 med grepp, det verkar inte finnas över huvud taget. Helst hade jag sett att den hade matats uppifrån och ner, gluggen först och gärna möjlighet till ett monterad 70-200.

Någon som har tips?
 
Think Tank Retrospective 20 sväljer en canon 1d med monterat 70-200 2.8, uppifrån. Lillebror 10 tar inte 70-200 monterat men är i övrigt lika stor.
Sjukt bekväm att bära på!
 
Think Tank Retrospective 20 sväljer en canon 1d med monterat 70-200 2.8, uppifrån. Lillebror 10 tar inte 70-200 monterat men är i övrigt lika stor.
Sjukt bekväm att bära på!

Jag har också en Retrospective 20. Sväljer som sagt var en 5D3 med batterigrepp och monterat 70-200, plus blixt 580EX II, 24-105, 2x III extender samt en hel del annat. Blir rätt så tung men så är det om man vill ha med sig mycket.

/ Stolpe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.