Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bäst objektiv för mäklarfotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)

PernillaA71

Ny medlem
Jag har mer eller mindre nyss borjat med att fota, har bra oga men lite samre teknik :)
Undrar om nagon vet vilket objektv som ar bast lampligt for maklarfotografering (inomhus av villor och lagenheter)?
Jag har en Canon EOS 400D

Tack pa forhand !

har precis sålt villan och fotografen som var anställd av Mäklarhuset hade Sigma 10-20 på sin Nikon. det var hennes favoritobjektiv. /mats

Kolla Sigma 8-16 som motsvarar 12-24 på FF. Vad jag sett används en 14mm på FF kamera mest och detta Sigmaobjektiv innefattar denna brännvidd. Idéen är att lura ögat att tro att alla utrymmen är större därmed maximal raktecknande vidvinkel.

Jag gillar verkligen Canon EF-S 10-22. Det är skarpt och har relatvit låg distortion vilket är viktigt för den typen av jobb.
När jag tappade min 10-22 i backen funderade jag aldrig på vad jag skulle ersätta det med...

Man bör ligga runt 20-22mm motsvarande FF, vilket i ditt fall blir 14-15mm (x1,6)
då är Canon EF-S 10-22mm ett bra val.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar