Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bärbar lagringsenhet

Produkter
(logga in för att koppla)

patric68

Avslutat medlemskap
finns det nån som kan tips om var man hittar bra bärbara lagringenheter
och även vilka som är bra

tack på förhand
patric

Nexto

Sök i recensionerna på Nexto så hittar du det jag skrivit om den. Helt suverän!

Mvh
Petri

Jg hade ju compactdrive grejen innan den blev stulen. Fungerade fint. Dock är den väldigt basic. Du kan inte titta på bilderna eller någonting annat. Även batteriladdningsfunktionen verkade inte så pålitlig, men den lagrade bilderna och var bilig.

Nuförtiden är ju minneskort så billiga att man kan köpa flera, riktigt stora till rimlig kostnad. Dock, vill man ha back-up på resan är en bärbar HD inte fel.

Är också sugen på att skaffa en bärbar hårddisk för enkel överföring från minneskorten när man är ute och reser. Alla jag har kikat på har dock endast inbyggt laddningsbart batteri och det kan ju bli problem om man fotar mycket på resan utan möjlighet att ladda.

Tips?

Dood skrev:
Är också sugen på att skaffa en bärbar hårddisk för enkel överföring från minneskorten när man är ute och reser. Alla jag har kikat på har dock endast inbyggt laddningsbart batteri och det kan ju bli problem om man fotar mycket på resan utan möjlighet att ladda.

Tips?

Det är där Nexto har sin styrka tycker jag. Iom att den överför data så snabbt räcker batteriet länge. Om du dessutom köper det externa batteripacket har du batteritid åt 70Gb. Det tar ett tag att fylla.

/Petri

Någon förresten som har koll på om det finns någon bärbar lagringsenhet som dessutom har micingång och kan spela in musik i hygglig kvalitet?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar