Annons

Bärbar dator

Produkter
(logga in för att koppla)

keckax

Aktiv medlem
Finns det någon bärbar dator som har riktigt bra skärm... För att betrakta bilder?

Jag köpte en HP förra året och är riktigt trött på dess förmåga att återge färger på bilderna! För att inte tala om dess urusla förmåga (eller oförmåga) att vid lite olika betraktningsvinklar över huvud taget klara av att återge en bild med de lägsta krav jag kan tänka någon kan ställa!!

Det första jag gjorde efter köpet var att skicka in datorn (som heter hp nx 9420 17") till HP för att få den utbytt. Dom ansåg dock att skärmen motsvarar alla krav som kan tänkas ställas på den!

Jag var övertygad om att det var fel på skärmen då dylik kvalitet knappast borde vara godkänd av någon! Och att många fler än jag har reagerat och agerat på samma sätt!!

Vid närmare jämförelser med andra bärbara kan jag dock senare konstatera att min skitskärm inte är något undantag för bärbara datorer... Jag har ännu inte sett någon som ens är på samma sida av kartan vid jämförelse med min stationära!!

Ge mej ett tips på något som klarar mina förhållandevis små krav på en burk med en skärm där jag kan ladda in och betrakta mina bilder som kanske iaf närmar sej kvaliteten av en hygglig "lös" skärm!

Hittar jag en ersättare så ska jag gladeligen elda upp den här skiten utanför närmaste hp-kontor!

15000 spänn men ingen möjlighet att redigera en bild!

/K

Kika på en med matt skärm. MacBook Pro trivs jag bra med. Rekomenderas.

Ett kalibreringsprogram á la Spyder är också bra.

Jag har sett en dator som har en skärm som utmärker sig över mängden. MacBook Air. Med den skärmen behöver man inte vara rakt framför datorn.

Förutom bra skärm och litet format så har datorn inte så bra prestanda. Den är mer snygg än snabb. En dator att titta på.

Jo, Mac har ju fina skärmar överlag. Men jag har ju en pc med windows... Kan det vara ett alternativ att enbart köra windows på en sån?

Tack för era svar!

/K

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar