Annons

Azote kapad eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

mac60

Aktiv medlem
Hej
Har ett tidigare inlägg om bilder som vid högerklick och sök med Google går till andras bilder och texter
Detta gällde företaget Azote och som hittills inte svarat på dom mail jag skickat om detta
Ni som har Azote tycker jag ska kolla om det är samma sak för er
Tycker det är ganska allvarligt att ett företag som i detta fallet säljer bilder inte återkommer ganska snabbt och i alla fall säger att dom skall kolla på detta.
Fattar att dom inte kan fixa detta omedelbart men att jag som leverantör inte får ett snabbt svar tycker jag är konstigt
Kan ju bli att en kund som vill köpa en bild kollar upp om den finns på andra ställen och kommer till andras bilder (vilket inte blir försäljning av min bild) eller får problem med sin dator

Några tankar på detta eller överreagerar jag?
 
Jag har massor av bilder liggande på Azote. Testade att öppna några av mina, både sålda och osålda, högerklickade och sökte på google. Funkade bra. Inte det problem du beskriver. Borde inte det betyda att felet ligger hos dig? Jag gissar att du lyckats aktivera nåt skit som styr om din googlesökning... Gissar alltså.
 
Jag har massor av bilder liggande på Azote. Testade att öppna några av mina, både sålda och osålda, högerklickade och sökte på google. Funkade bra. Inte det problem du beskriver. Borde inte det betyda att felet ligger hos dig? Jag gissar att du lyckats aktivera nåt skit som styr om din googlesökning... Gissar alltså.
Har provat detta både på plattan och vanliga datorn med samma resultat (obs inte samtidigt)
Vad jag kan komma ihåg så tryckte jag aldrig på någon länk men jag öppnade några sidor och jag fick ju problemet med acutabovefabrics.com
Så javisst jag öppnade några sidor som vid sökning hade min bild men annan text och när jag öppnade dessa så antingen kom jag till en sida där dom ville att man skulle följa en länk ( följde ej länk) eller så kom man till någon annans bild och text

Bara glad om det bara hänt mig och ingen annan 👔

Testade nu på en bild på vindruvor och fick upp både rätt men även om "blåhajen patrullerar på Azorerna"
Jag gick inte vidare för att se en blåhaj 😉
 
Har nu skickat ett mail den 20 november och ett den 25 november till olika personer på Azote och fortfarande inget svar ( vidarebefodrat första mailet)
Känner det som om när dom delade på sig så fungerar det inte längre
Att inte svara på ett mail om en sådan händelse tycker jag är verkligen allvarligt fel mot sina leverantörer. Detta kan ju sprida sig till kunderna
Jag har provat med originalen, Azote och samma bild som jag har liggande på annan säljsida och det är bara Azote sida detta händer så jag har svårt att tro att det är skit i min platta
Hade önskat (hoppats på) att fler som ligger på Azote testat för att se om det skulle hända dom med
Men jag får väl bara strunta i att använda Azote eftersom det inte fungerar som det skall hos dom och att dom inte svarar på mail
 
Har nu skickat ett mail den 20 november och ett den 25 november till olika personer på Azote och fortfarande inget svar ( vidarebefodrat första mailet)
Känner det som om när dom delade på sig så fungerar det inte längre
Att inte svara på ett mail om en sådan händelse tycker jag är verkligen allvarligt fel mot sina leverantörer. Detta kan ju sprida sig till kunderna
Jag har provat med originalen, Azote och samma bild som jag har liggande på annan säljsida och det är bara Azote sida detta händer så jag har svårt att tro att det är skit i min platta
Hade önskat (hoppats på) att fler som ligger på Azote testat för att se om det skulle hända dom med
Men jag får väl bara strunta i att använda Azote eftersom det inte fungerar som det skall hos dom och att dom inte svarar på mail
Har nu skicka ännu ett mail i mitten på december till ny person på Azote och som vanligt inget svar plus 1 till en person som jag tagit adressen från deras kontaktsida (som dom andra) och den adressen finns inte
Kollade lite fler bilder och fortfarande så med min bild kommer man till andra fotografers bilder och texter men min bild som länkar finns inte där.
Vet inte riktigt om jag skall ta bort bilderna och säga hejdå till detta sk "företaget" eller bara låta dom bilderna ligga kvar men inte lägga upp fler.
Att saker händer eller företag blir kapade och dyligt händer kan man inte skylla på dom men att inte svara och göra något åt detta är för mig under all kritik och dåligt skötsel av leverantör.
 
Mina bilder och hela sajten på azote funkar som de ska. Antingen är det bara dina bilder som är "kapade" eller så ligger felet hos dig. har du testat från en annan dator? Om du fått in nån skit i din dator...
 
Mina bilder och hela sajten på azote funkar som de ska. Antingen är det bara dina bilder som är "kapade" eller så ligger felet hos dig. har du testat från en annan dator? Om du fått in nån skit i din dator...
Har provat både min platta och min vanliga dator med samma resultat på Azote
Blandar inte bilder på olika ställen ( mer än ett par speciella) utan håller dom åtskillda från varandra.
Mina orginalbilder har inte samma problem som dom på Azote
Samt då att det är ett par månader sedan jag skickade första mailet som jag inte får svar på ännu efter 3 vidarebefodrade mail där jag ber om svar
 
Har provat både min platta och min vanliga dator med samma resultat på Azote
Blandar inte bilder på olika ställen ( mer än ett par speciella) utan håller dom åtskillda från varandra.
Mina orginalbilder har inte samma problem som dom på Azote
Samt då att det är ett par månader sedan jag skickade första mailet som jag inte får svar på ännu efter 3 vidarebefodrade mail där jag ber om svar
Att de inte svarar på mail håller jag med om är dåligt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.