Annons

Axelremmen gav vika

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan, är det mer än jag som fått axelremen till kameran att ge vika?
Idag när jag var ute och cyklade med kameran runt axlen/ryggen), så när jag stannat cyklen så känner jag hur remen, lossnar, kameran lägger sig snyggt på packethållaren, ingen skråma eller något. Den föll inte långt. Den bara lade sig där, lång rem. Tack och lov.

Tur den inte föll till marken. Då hade jag blivit lissen i ögat samt ursinning.

Så min fråga är, om den hade fallit till marken och gått sönder, hade garantin gällt då?
Hur ska man få bukt på detta? Vill ju inte cykla runt och kanske tappa den på marken nästa gång.

Min väska från canon har inte anlänt ännu så att en kamera väska är inget alternativ just nu.

Men snälla du , att kameran lossnar från "axelremen" måste väl rimligtvis bero på att du monterat den felaktigt.

Kan ju således inte vara kameratillverkarens fel. Om du har en s.k. drulleförsäkring, så kanske försäkringsbolaget täcker en ev. skada.

Hej ! Om man tappar kameran gäller ingen garanti,då ska du ha en tilläggsförsäkring som allrisk men du får betala självrisk vanligtvis 1500 kr.Tror som någon skrev att du monterat remmen helt felaktigt !

Gör så här i stället!

Hejsan, är det mer än jag som fått axelremen till kameran att ge vika?
Idag när jag var ute och cyklade med kameran runt axlen/ryggen), så när jag stannat cyklen så känner jag hur remen, lossnar, kameran lägger sig snyggt på packethållaren, ingen skråma eller något. Den föll inte långt. Den bara lade sig där, lång rem. Tack och lov.

Tur den inte föll till marken. Då hade jag blivit lissen i ögat samt ursinning.

Så min fråga är, om den hade fallit till marken och gått sönder, hade garantin gällt då?
Hur ska man få bukt på detta? Vill ju inte cykla runt och kanske tappa den på marken nästa gång.

Min väska från canon har inte anlänt ännu så att en kamera väska är inget alternativ just nu.

Om du monterar enligt denna instruktion så håller det! Jag har inte märkt at min rem ens har börjat släppa och det är snart 4 år sedan jag monterade den på kameran!
http://www.fotoguiden.se/artiklar/tips_fast_remmen_sakrare_och_snyggare-15.html

Jag hade också problem med att axelremmen på min fd D40 lossnade, meeeen efter att ha kollade lite mer nog så var det faktiskt så att den inte satt på rätt sätt. Sen dess har axelremmen på varken D40n, D90n eller min nuvarande D700 lossnat. Så även i det här fallet är nog SBS. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar