ANNONS
Annons

Avsluta Lightroom CC med varningsskylt?

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
När jag ska avsluta Lightroom CC kommer det upp en varningsskylt som vill att jag ska åtgärda katalogen eftersom den är större än 4GB. Har hittills inte gjort något åt detta utan bara klickat OK. Vad betyder det och vad kan jag göra?

Klickar jag på den undre bilden kommer följande (Google-översatta) text upp.

Citat.

"När du säkerhetskopierar dina kataloger på MacOS, Lightroom CC 2015,1 / Lighroom 6,1 och senare versioner inte komprimera kataloger som är större än 4 GB. Denna begränsning infördes i Lightroom (versioner listade nedan) eftersom standard MacOS packa verktyget inte kan hantera arkiv större än 4 GB. Det rapporterar sådana komprimerade kataloger som "skadad" när du försöker få fram dem.

Följande Lightroom versionerna inte zip kataloger större än 4 GB:

Lightroom CC 2015,7 / lightroom 6,7 | Lightroom CC 2015.6.x / lightroom 6.6.x | Lightroom CC 2015.5.x / lightroom 6.5.x |
Lightroom CC 2015,4 / lightroom 6,4 | Lightroom CC 2015,3 / lightroom 6,3 | Lightroom CC 2015.2.x / lightroom 6.2.x |
Lightroom CC 2015.1.x / lightroom 6.1.x

Katalog kompression i Lightroom CC 2015,8 / Lightroom 6.8

Från och med den här versionen, Lightroom komprimerar alla katalogerna när du skapar en back up - inklusive de som är större än 4 GB.

Utvinna komprimerade kataloger större än 4 GB på MacOS

För att extrahera sådan komprimerad katalog säkerhetskopiera filer på MacOS, använd tredjeparts zip verktyg som 7-zip, Stuffit Expander eller någon annan verktyg som klarar utvinna stora komprimerade filer.

*Obs! I Lightroom CC 2015,8 / Lightroom 6.8 (Mac), begränsningen storlek för att komprimera en katalog har tagits bort. Komprimera katalogen minskar diskutrymme som används av backup och förbättrar även backup-tiden, särskilt när målet för säkerhetskopian är på en NAS (Network Attached Storage).
Mer om detta

Lightroom-katalogen FAQ
Denna produkt är licensierad enligt en Creative Commons Erkännande-Dela Lika 3.0 Generisk Twitter ™ och Facebook-inlägg omfattas inte av villkoren i Creative Commons."

Bilagor

• Skärmavbild 2016-12-16 kl. 16.26.39.jpg
    Skärmavbild 2016-12-16 kl. 16.26.39.jpg
    26.7 KB · Visningar: 43
  • Skärmavbild 2016-12-16 kl. 16.26.46.jpg
    Skärmavbild 2016-12-16 kl. 16.26.46.jpg
    19.3 KB · Visningar: 33
Nej, den säger bara att ifall du kommer behöva backupen så för att extrahera ut den så måste du ha 3e parts program. Exempel på dessa räknar den ju upp för dig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar