Annons

AVCHD import FCPX! Helt omöjligt...

Produkter
(logga in för att koppla)

Almkvist

Medlem
Hej!

Jag sitter och ska importera in filer från min Sony A77 som spelar in i AVCHD format till Final cut pro X! Jag har fått programmet tidigare att känna av minneskortet som en "camera" och kunnat bläddra genom alla klipp och välja vissa för att sedan smidigt importera.

Men nu, hur jag än gör så känner datorn bara av minneskortet eller kameran(om jag kör med USB) som en device och inte som en Camera... Detta blir enormt problematiskt då det inte går att markera PRIVATE foldern som filerna är på.

Har läst på online och där så verkar folk lösa det genom att dra PRIVATE till hårddisken men det funkar inte för mig... samma omarkerbara folder ändå!

Versionen av FCPX är 10.0.6 och datorn är en sprillans ny Retina MBP 15".

Jag har aldrig gjort importen på denna dator bör nämnas men jag har gjort det på min gamla mac.

Något tips?! :)
 
Svarar på min egen fråga ifall folk stöter på samma problem!

Jag löste det helt enkelt genom att kirra nytt kort! Verkar funka perfa funkar direkt jag trycker in det i datorn, kommer upp som en camera istället för en device. Ser alla klipp och kan bara importera på utan problem :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.