ANNONS
Annons

Auto levels, batch

Produkter
(logga in för att koppla)

dahlgren

Aktiv medlem
Jag undrar hur jag ska gå tillväga om jag vill köra auto levels på en hel mapp med bilder i Photoshop. Blir jobbigt att göra det manuellt med 150 st. Jag har version 7.

skapa ett action. historypaletten, "new action..", namnge ditt action, record, öppna en bild, välj autolevel, spara bilden, historypaletten, "stop recording". filemenyn. automate, välj ditt action, välj folder, ok. kör! nån som kan förklara bättre?

Har provat det men tyväär dyker det upp en ruta som undrar vilken jpg kvalite som jag vill använda mig av när jag sparar bilden mellan varje bild så jag måste sitta och trycka enter mellan varje bild. Fast det kanske inte går att komma runt.

Hjälper tyvärr inte nu komemr det upp en ruta som först fråga om jag vill spara bilden och im man trycker på ja så kommer dialogen om jpg kvailite upp.

Du kan batcha upp Save for Web för att spara som JPG av en viss kvalite. Då sparar den också vilken kompression du väljer. Du måste dock spara med samma filnamn, annars kommer alla filerna döpas till samma namn när du kör den som Action.

ANNONS