Hej!
För det första: Grattis!
För det andra: Jag hade resonerat så här: Är det en stor hotell kedja med ett hotell som kommer vara ett "koncept" hotell (som posthotellet i Göteborg t.ex som ingår i Nordic Choice) så här de råd/viljan att betala för det. Hur stor yta ska täckas? Vad kostar en premium foto/mönster tapet per m2 i handeln? Det ger ett riktvärde - sen är ditt foto unikt och troligen därför de vill has just ditt foto - helt klart värt ett par procent till per m2.
Men är det ett mindre hotell, fristående, eller kanske rent av mer som ett vandrarhem/b&b. Ja.. då finns det kanske inte lika mycket pengar/vilja och deras anledning till att just vilja ha din bild som tapet kan vara den rakt motsatta mot att köpa ett substitut som finns färdigt: De hoppas att de kan få det lite billigare tack vare att du får en redig reklamplats.
På nedan sida kostar de 300-600kr/m2.
https://www.scandiwall.se/sv/fototapeter/?orderby=11
Jag hade nog lagt mig runt 800-1000kr/m2 med ovan som referens. Alternativt ett pris per m2 bara för bilden så att slutprodukten för hotellet landar på 800-1000kr/m2 (Om de bara vill köpa bilden och fixar trycket på tapet själva).
Så hade jag resonerat - och jag hade ringt/mött dem när jag pratar pris för att lättare kunna anpassa mig ner/ försvara priset om de känns som de kommer dra sig ur/tycker det är lite kanske i högsta laget men verkar kunna acceptera kostnaden med rätt argument.
Så lätt att missa en affär när man skyddar sig bakom sin e-post för att man inte riktigt ges möjlighet att läsa av sin förhandlingspart - för det är ju en förhandling som man vill åt om kunden tar priset på en gång. Men vi kan vara dåliga på det upplever jag (iaf i min bransch).
Oavsett - lycka till, och jag hoppas att mina tankar kan vara till stöd i dina funderingar!