Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Att rensa sensorn
- Trådstartare jouni
- Start datum
rnyholm
Avslutat medlemskap
Ingen patent, men jag har köpt borstar från http://www.visibledust.com/ och sådana som just är lämpliga för min kamera. Till dessa borstar har jag köpt en sprayflaska med luft. Jag blåser med luft på borsten, inte in i kamerahuset, och borstar bort det eländet som fastnat där.
Men
Alltid räcker detta inte till. Jag har från samma adress blivit tvungen att beställa sensor clean och putsar värre fläckar bort med det. Sensor clean är en vätska inne i en burk, och sedan stickor med ngt på ändan.
Med detta har jag lyckats rengöra sensorn och inte behövt skicka in kameran för rengöring till experter.
Men
Alltid räcker detta inte till. Jag har från samma adress blivit tvungen att beställa sensor clean och putsar värre fläckar bort med det. Sensor clean är en vätska inne i en burk, och sedan stickor med ngt på ändan.
Med detta har jag lyckats rengöra sensorn och inte behövt skicka in kameran för rengöring till experter.