Annons

Att kommentera eller icke kommentera....

Produkter
(logga in för att koppla)

Alle02

Aktiv medlem
Har en liten fundering kring det här med att kommentera bilder. Jag brukar försöka ta en stund och surfa runt och kommentera om jag tycker att jag har nåt att bidra med, ris eller ros - annars kommenterar jag inte.
Men har sett att ibland så dyker det upp kommentarer typ att "den här bilden säger mig inte ett skvatt så jag kan inte kommentera den" och så kanske en 1 i betyg.
Jag undrar då - VARFÖR skriver man då en sådan kommentar? En kommentar om att man inte har nån kommentar - eeehhh??? Jag bara undrar?
Har sett det några gånger och undrar om det är fler som har sett och varför man gör så?
Är det för att höja sin kommentarsquota eller?
:)

Håller med dig om att det kan te sig lite märkligt att kommentera på detta sätt. Samtidigt kan jag förstå det. Att säga att bilden inte ger någonting är ju en kommentar i sig själva. Samtidigt tror jag att det oftast är samma sak som att man tycker att bilden är dålig.

Å andra sidan behöver man ju inte sätta betyg om bilden är dålig.

En annan anledning kan vara ett en sådan kommentar som du nämner kan vara en motreaktion mot de bilder som blir upplagda här utan att folk tänker sig för eller förstår vad fotosidan är till för. Jag har stött på bilder där någon visat sin ädlaste baksida eller stått och pinkat. Under bilden, där man skriver vad man vill ha kommentarer på, står det: "Jag gillar den" eller "ljuset är ju bra". Då har även jag skrivit en sådan kommentar.

Att säga att bilden inte ger någonting är ju en kommentar i sig själva. Samtidigt tror jag att det oftast är samma sak som att man tycker att bilden är dålig.
Det har du rätt i men å andra sidan - då tycker jag att det ärligare att skriva att man tycker att bilden är dålig!
Jag tycker att det visar på större arrogans att skriva såna anti-kommentar-kommentarer än att säga att man helt enkelt tycker att bilden är asdålig. Lägger man ut sina bilder på ett forum som denna så får man vara beredd på tuff kritik - anser jag![

Jag håller med dig. Skall man kritisera så bör man vara så ärlig som möjligt - Helst på ett konstruktivt vis. Det är inte alltid det lättaste och kräver också övning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar