Annons

Att handla kamera på ebay från USA

Produkter
(logga in för att koppla)

dJb

Aktiv medlem
Hur är det nu med avgifter när man köper en kamera från USA? Det jag undrar över är vilken procentsats i tull man ska betala samt vad som i övrigt tillkommer.

I mitt fall funderar jag på att beställa en begagnad Mamiya på ebay. Den kostar ca $600. Fraktkostnaden är $58 (shipping weight 6 pounds, via USPS Global Express Mail, insured with tracking) och momsen 25%. Men vad är tullen? Jag hittade inget på tullverkets hemsida. Och vad tillkommer ytterligare? T.ex. postens speditionsavgift.

Tacksam för svar! :)

/David

Mitt senaste eBayinköp

Det gick via UPS, och specifikationen lyder:

Used Camera Equipment: $243.15 Valutakurs 6.83 = 1660:72
Tull: 55:-
Införselmoms 440:-
UPS Utläggsersättning: 110:-
Moms på UPS Utläggsersättning 28:-

Både när jag fått levererat med USPS och UPS så har jag fått paketen med bud ända fram till dörren. Posten har inte haft någonting med det att göra.

Hoppas detta hjälper

-- MW

Hej David,

USPS hanteras av Posten eller Danzas om jag minns rätt, till skillnad från UPS. Det är lite olika efter vilken typ av USPS-frakt man väljer. Man får betala tull/moms när man hämtar ut sitt paket. Det står på avin hur mycket man kommer att få betala (se inlägg ovan). Det brukar dessutom ta ca en vecka längre än normalt när det är tullavgift på paket som Posten hanterar. Åtminstone har det varit så när jag fått paket som varit tullpliktiga, eller gått via Danzas utkörning.

Senast ändrad:
Tack för infon! Då har jag lite mer att gå efter!

Finns det förresten något fraktsätt som framstår som bättre (och billigare)? USPS? UPS?

/D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar