Annons

Att handla från Kina

Produkter
(logga in för att koppla)

SuperOsse

Aktiv medlem
Hej alla!

En polare till mig tipsade mig om en sida från Kina som säljer bla D-SLR kameror. Priserna är på tok för låga att man inte änns i ens vildaste fantasi skulle kunna drömma om dem.

Jag sa till honom just vad jag tyckte och att kameror till de priset endast är en bluff.

Min fråga till er är hur vida det är förekommande med bluff sidor från Kina och vad ska man tänka på så man inte blir lurad?

Här är för övrigt sidan min polare tipsade om: http://tianyafa.diytrade.com/sdp/1202282/4/pl-5479673/0/Product_Catalog.html
 
Låter lite för bra tycker jag. Du borde nog vara väldigt försiktig.

EDIT: Du kan ju alltid testa att köpa något billigt USB eller något...
 
Jag kollade upp domänen och resultatet blev: ...last updated on 11-Jan-2010...

Du får själv bedöma om du vill skicka pengar till en kille som uppdaterade hemsidan för ett år sedan... :)

Jag skulle inte ha gjort det i alla fall!

Ha en bra dag!

/Hannes
 
Jag kollade upp domänen och resultatet blev: ...last updated on 11-Jan-2010...

Du får själv bedöma om du vill skicka pengar till en kille som uppdaterade hemsidan för ett år sedan... :)

Jag skulle inte ha gjort det i alla fall!

Ha en bra dag!

/Hannes

Inte för att jag tror att det är riktigt men datumet på startsidan säger last modified 05-02-11 :)
 
Hallå!!!

Hej alla!

En polare till mig tipsade mig om en sida från Kina som säljer bla D-SLR kameror. Priserna är på tok för låga att man inte änns i ens vildaste fantasi skulle kunna drömma om dem.

Jag sa till honom just vad jag tyckte och att kameror till de priset endast är en bluff.

Min fråga till er är hur vida det är förekommande med bluff sidor från Kina och vad ska man tänka på så man inte blir lurad?

Här är för övrigt sidan min polare tipsade om: http://tianyafa.diytrade.com/sdp/1202282/4/pl-5479673/0/Product_Catalog.html

Varför ens undra om det är bluff! Kolla en Nikon D3x för 7590 kr? I Sverige ca 64.000. Too good to be true, yes my friend. Sidan är dessutom sämre hopsnickrad än vad jag hade gjort på cirkus 30 minuter. Och jag är extrem amatör. Detta är ett Nigeriabrev fast i annan form. Vill din polare kasta bort pengar så kan han satsa på denna sidas erbjudanden. Vem vet - kompisen kanske vinner högsta vinsten --- NOT!

/ mvh FiCa1
 
Som sagt bluff..

Dessutom betyder inte en beställning av ett USB-minne något. Kan ju skickas, eftersom de förstår att det är ett test (dessutom går de inte back på att sälja usb-minnen för 250:), inget som säger att du får någon kamera när du puttat över x-antal tusen för det.
 
Som sagt bluff..

Dessutom betyder inte en beställning av ett USB-minne något. Kan ju skickas, eftersom de förstår att det är ett test (dessutom går de inte back på att sälja usb-minnen för 250:), inget som säger att du får någon kamera när du puttat över x-antal tusen för det.

Jaa men precis, det var exakt vad jag sa till honom.

Sökte själv efter lite kinesiska handlare men antingen är det jag som är dålig på att använda google eller så är det svårt att hitta dem.

Har ni några tips på bra och billiga butiker/ internet-butiker i Kina?
 
Snacka om ojämna priser. Vill ha 6500 för en Canon 5D MkII, men för en 50D får man hosta upp 24000...

Känns ju seriöst ;)
 
Inte för att jag tror att det är riktigt men datumet på startsidan säger last modified 05-02-11 :)

Skumt... men jag tror mer på att sidan är uppdaterad 11 jan 2010 ;)

Jag skulle gissa på att det är en "inbäddad" datumvisare som uppdateras automatiskt. Det finns en dessutom "Visitor Count" brevid vilket gör att jag ännu mer tror på att det är en inbäddad datumvisare.
 
Flera av kamerorna verkar vara beg tror jag ...
däremot har jag köpt en del småprylar från Kina som funkat utmärkt. Köpt via ebay.uk och inte drabbats av moms. Betalt via Paypal.
Monica
 
Flera av kamerorna verkar vara beg tror jag ...
däremot har jag köpt en del småprylar från Kina som funkat utmärkt. Köpt via ebay.uk och inte drabbats av moms. Betalt via Paypal.
Monica

Om man ska köpa utomlands så ska man köpa via Amazon eller Ebay precis som Monica har gjort. Det är hyfsat säkra sidor.
 
Sätter mig emot lite här..

Att säga att Ebay el. dylikt är de enda säkra sidorna från utlandet är ganska långt från sanningen (nog för att jag övertolkade detta med största sannolikhet).

Har handlat en del från kina själv, från webshoppar. Inga som helst konstigheter. Gör precis som om det vore i Sverige, kolla upp butiken, fått bra recensioner? Många som handlat där från sverige?

Sen är ju den ultimata tumregeln, verkar något för bra för att vara sant, ja då är det förmodligen det också, även om det är billigt med elektronik i asien.
 
Sätter mig emot lite här..

Att säga att Ebay el. dylikt är de enda säkra sidorna från utlandet är ganska långt från sanningen (nog för att jag övertolkade detta med största sannolikhet).

Har handlat en del från kina själv, från webshoppar. Inga som helst konstigheter. Gör precis som om det vore i Sverige, kolla upp butiken, fått bra recensioner? Många som handlat där från sverige?

Sen är ju den ultimata tumregeln, verkar något för bra för att vara sant, ja då är det förmodligen det också, även om det är billigt med elektronik i asien.

Kan du dela med dig några av web butikerna du handlat hos.
 
det finns en del seriösa hongkong baserade handlare på ebay men det blir knappast något billigare att handla därifrån sedan får du ´skicka kameran dit ifall du får problem med en under garanti tiden .
så jag skulle inte rekommendera att handla kamera hus därifrån . Men objektiv kan man få lite billigare därifrån jag har bla köpt nikon 50/1.4 och ett 18-200 vr från hongkong utan problem .
ca 800£ + tull+moms för en nikon d7000 mot 10500 på cyberphoto då skulle jag köpa i sverige.
http://stores.ebay.co.uk/DigitalRev-Photography-Shop
http://stores.ebay.co.uk/HKBNS-Shop
 
Hej alla!

En polare till mig tipsade mig om en sida från Kina som säljer bla D-SLR kameror. Priserna är på tok för låga att man inte änns i ens vildaste fantasi skulle kunna drömma om dem.

Jag sa till honom just vad jag tyckte och att kameror till de priset endast är en bluff.

Min fråga till er är hur vida det är förekommande med bluff sidor från Kina och vad ska man tänka på så man inte blir lurad?

Här är för övrigt sidan min polare tipsade om: http://tianyafa.diytrade.com/sdp/1202282/4/pl-5479673/0/Product_Catalog.html
Om du köper från eBay, så är det betydligt tryggare.
Dock tycker jag inte att kameror och oprtk blir så mycket billigare.
Vilket jag har haft svårare att hittat billigare än i Sverige.

Däremot många "småprylar", UV-filter, fjärrutlösare, blixt trigger mm.
Betydligt billigare än vad det kostar i Sverige, och oftast samma produkt.
Ett exempel är denna fjärrutlösare, som kostar drygt 100-lappen inkl. frakt moms och tull. Jfr med i Sverige 400:-.
http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote...=Camera_Camcorder_Remotes&hash=item335cd821ab
Lycka till med ditt köp!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.