Skulle inte ge mig på det projektet. Det av många skäl. Att göra en bok är mer än bara skriva ut. Det är den enkla delen. Att binda en bok är en konst precis som att få en bra utskrift. Har ett helt liv inom tryckeri och bokbinderi. Väljer att göra förstoringar för att hänga upp på väggen och glasa in med hjälp av min Epson 3880. För att öra böcker använder jag Crimson. En bok skall renskäras, falsas så sidorna viker på rätt ställe samt bindas ihop på ett sätt med omslaget som håller över lång tid. Tänk 100 år eller mer. Kvaliten kommer inte vara lika hög som vad din skrivare kan prestera. Fast de flesta betraktare kommer inte se skillnaden.
Det finns också en work around som många av mina idoler använt som Michael Reichmann. Det är att göra utskrifterna och istället presentera dem i en box. Michael Reichmann var grundaren av Luminous Landscape och som var experten på utskrifter och färgantering redan för 20 år sedan.
Inom tryckeribranschen var bokbinderi alltid något speciellt. En konst i sig själv. Skall man göra det själv vilket jag hade kollegor hade som hobby måste man ha mycket kunnande och en hel del verktyg.
Vet du vad ett falsben är kan du ju prova.Om inte så använd Crimson eller liknande. Jag kan det mesta om gammalt och modernt bokbinderi. Skulle inte ge mig in på att binda in mina bilder. DEt måste göras av en kunnig person som gör det för hand. KOmmer bli väldigt dyrt om det bara rör sig om få ex.