Luo
Aktiv medlem
ASUS Eee PC 1215P Seashell - Atom N550 1.5 GHz samt PS3 el. PS4?
Min laptop lade av i dagarna (moderkort) sa jag tankte kopa mig en ny. Jag anvander min latop till internet, ordebehandling samt bildbehandling i PS 3. Vad bildbehandling innebar for mig ar foljande:
1.Camera raw (justerar vitbalans, samt eventuellt kurvor)
2. I photoshop blir det kurvor, skarpning, ibland history brush, dodge/burn
3. Sedan sparar jag till jpeg och laddar upp
Anvander mig av canon 20d samt Panasonic gf1 i kameravag samt Samsung X11 laptop (spec nedan)
-Samsung x11
-Intel Core dop T2300 1.66 GHZ
-1 GB RAM
-Nagon typ av enklare grafikkort
-Inkopt 2006/2007
Jag kommer att kopa en ny latop men vill garna ha en liten rackare. Dock undrar jag hur PS3, 4 skulle fungera i nedanstaende configuration. Fram tills att min dator lade av var jag nojd med att arbeta i PS. Inte var det jattesnabbt men fullt tillrackligt for mig. Jag ar medveten om att om jag brojar jobba med massor med layers, sammangogning av bilder etc sa skulle min gamla dator vara slo....
Vad jag funderar pa att kopa:
ASUS Eee PC 1215P Seashell - Atom N550 1.5 GHz - 12.1" TFT
* Dimensions (WxDxH): 29.6 cm x 20.3 cm x 3.8 cm
* Processor: Intel Atom N550 / 1.5 GHz ( Dual-Core )
* RAM: 2 GB (installed) / 4 GB (max) - DDR3 SDRAM (kommer gradera upp till 4)
* Hard Drive: 250 GB - Serial ATA-150
* Display: 12.1" LED backlight TFT 1366 x 768 ( WXGA )
* Graphics Controller: Intel GMA 3150 Dynamic Video Memory Technology 4.0
http://www.amazon.co.uk/ASUS-Eee-1215P-Seashell-Widescreen/dp/B0041EP1XM/ref=pd_rhf_p_t_1
Vad tror ni? Skulle detta kunna fungera till mina behov av bildbehandling eller ar jag helt ute och cyklar? Jag behover som sagt inte arbeta otroligt snabbt och har inget emot att "vanta" lite nar en fil oppnas etc.
Skulle vara tacksam for lite input.
Min laptop lade av i dagarna (moderkort) sa jag tankte kopa mig en ny. Jag anvander min latop till internet, ordebehandling samt bildbehandling i PS 3. Vad bildbehandling innebar for mig ar foljande:
1.Camera raw (justerar vitbalans, samt eventuellt kurvor)
2. I photoshop blir det kurvor, skarpning, ibland history brush, dodge/burn
3. Sedan sparar jag till jpeg och laddar upp
Anvander mig av canon 20d samt Panasonic gf1 i kameravag samt Samsung X11 laptop (spec nedan)
-Samsung x11
-Intel Core dop T2300 1.66 GHZ
-1 GB RAM
-Nagon typ av enklare grafikkort
-Inkopt 2006/2007
Jag kommer att kopa en ny latop men vill garna ha en liten rackare. Dock undrar jag hur PS3, 4 skulle fungera i nedanstaende configuration. Fram tills att min dator lade av var jag nojd med att arbeta i PS. Inte var det jattesnabbt men fullt tillrackligt for mig. Jag ar medveten om att om jag brojar jobba med massor med layers, sammangogning av bilder etc sa skulle min gamla dator vara slo....
Vad jag funderar pa att kopa:
ASUS Eee PC 1215P Seashell - Atom N550 1.5 GHz - 12.1" TFT
* Dimensions (WxDxH): 29.6 cm x 20.3 cm x 3.8 cm
* Processor: Intel Atom N550 / 1.5 GHz ( Dual-Core )
* RAM: 2 GB (installed) / 4 GB (max) - DDR3 SDRAM (kommer gradera upp till 4)
* Hard Drive: 250 GB - Serial ATA-150
* Display: 12.1" LED backlight TFT 1366 x 768 ( WXGA )
* Graphics Controller: Intel GMA 3150 Dynamic Video Memory Technology 4.0
http://www.amazon.co.uk/ASUS-Eee-1215P-Seashell-Widescreen/dp/B0041EP1XM/ref=pd_rhf_p_t_1
Vad tror ni? Skulle detta kunna fungera till mina behov av bildbehandling eller ar jag helt ute och cyklar? Jag behover som sagt inte arbeta otroligt snabbt och har inget emot att "vanta" lite nar en fil oppnas etc.
Skulle vara tacksam for lite input.
Senast ändrad: