Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Askar för AA-batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingemar Björling

Avslutat medlemskap
Hej

Jag behöver förvaringsaskar för AA-batterier och som ska hänga med i kamerväskan. Jag har testat Hamas grön-röda askar(se bild), men dom funkar inte så bra. Man måste trycka i batterierna och det är trögt att få ut dom. Jag hittade askarna som jag letade efter (se högra delen av bilden) på en engelsk sajt för elektronik, men dom vill ha cirka 150,00 SEK för frakten, askarna kostar cirka en tia styck. Någon som vet om motsvarande finns att köpa utan lika löjligt hög fraktkostnad?

MVH Ingemar

Bilagor

• batteriförvaring.jpg
    batteriförvaring.jpg
    24.6 KB · Visningar: 1,241
Finns en liknande på Jula också med en liten markör som kan ändras efter om batterierna är laddade eller inte, priset var när jag köpte mina 15kr/st.

Själv kör jagm ed varianten att vända batterierna med polerna åt olika håll när de är använda, funkar bättre för mig.

Har för mig att jag har sett nånstans en liknande batteriask med en liten spärr så man lätt kunde markera om batterierna var laddade eller inte.
Fast det behövs inte med de genomskinliga Biltemaaskarna:
• Alla batterier åt samma håll: laddade.
• Batterier åt olika håll: oladdade.

Eller tvärtom, om man tycker det är bättre!

;-)

Smart där, Erland. :)

Men tankspridd som är jag skulle jag nog ändå lyckas snurra till det systemet och bli osäker på om batterierna är laddade eller inte. ;o)

Man kan ju också tänka sig att man skriver "Laddad +" i ena änden av asken, vilket då indikerar att batterierna är laddade om de har +-änden åt det hållet.

Jag har skrivit "+ FULL" med en CD-penna på insidan av askarna, så ligger batterierna med plus åt det hållet är dom laddade.

EDIT: Linus hann före medan jag stavade...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar