Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Arvode...

Produkter
(logga in för att koppla)

SimonPaulin

Aktiv medlem
Ska göra ett fotojobb som innefattar ca 6 bilder á 5 st förstoringar i A3 på ett speciellt tema. (blir förmodligen analogt)

Förutom materialkostnader osv.. vad bör man ta i arvode för att det skall vara skäligt?

tänkt att lägga mig på 2500-3000 pix +materialkostnad. Är inte precis någon etablerad fotograf än men anser mig kunna leverera bilder med kvalité.

förslag eller råd?!

MVH
/Simon

Alright... känns kanske som jag siktar lågt ;)

Okej... är det kanske här jag ska lägga mig då? är det fler som har erfarenhet och som vill dela med sig?

Om jag inte var etablerad, vilket jag inte är, så skulle jag lägga mig på samma nivå som du gjorde i första inlägget. Beror ju naturligtvis på hur mycket jobb man räknar med att det blir oxå.

Och jovisst, jag anser mig kunna ge bilder av hög teknisk kvalitét men jag förstår jag att presumtiva kunder tvekar inför någon de aldrig hört talas om...

Mvh
Maverick

ANNONS