Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Artiklar och Tamron 19-35!

Produkter
(logga in för att koppla)

fletell

Aktiv medlem
Är lite sugen på att läsa lite nya intressanta artiklar. Var ett tag sedan någon ny kom upp på sidan!

Beror väl på den underbara sommar vi fått!

Ja, jag kan ju också passa på och fråga om det är någon som har någon erfarenhet av Tamrons nya 19-35 3,5-4,5 optik. Priset gör att jag blir sugen på att handla... :)

http://www.intro2020.co.uk/tamron17.html

mvh Fredrik

Ja man vågar väl knappt svara....

Det är väl samma glugg som soligor/cosina/vivitar.osv.osv.

Den har upplevts av många här på forumet som riktigt prisvärd. Dvs att den levererar bra bilder till det priset som den kostar.

www.photozone.de ger den bra värden. Titta gärna i deras "Lens Database".

Det är säkert bra för det priset.

Jeppe skrev:

Det är väl samma glugg som soligor/cosina/vivitar.osv.osv.

Ja, den ser åtminstone likadan ut, väger lika mycket som de, har samma närgräns och filter diameter som de och samma yttre dimensioner. Tamron är föregna.

Dock verkar den ligga i enn annan prisklass! Tomas på Cyberphoto.se tar runt 2 kkr för Soligoren och kommer att ta runt 2 600:- för Tamronen...

mvh Janne

Linmajon skrev:
...eller så är Tamron förstasorteringen och Cosina andrasorteringen... :)

:D
Ja, det är ju förstås också tänkbart. Men utgående ifrån den kritik Cosinan fått, så bör ju Tamronen i så fall vara ruggigt bra! Kanske skall fundera på ett...

Ja, priset är väldigt överkommligt. Det enda är väl att ljusstyrkan inte är den bästa vilket kanske behövs vid så korta brännvider för att få tillräckligt kort skärpedjup!

Får väl se vad "www.photozone.de" har gett den för värden. Låna hem den är ju också kanske ett bra alternativ... :)

När det gäller olika märken så håller jag mig nog till Tamron eftersom butiken jag arbetar i beställer hem Tamron från Focus!

Får tacka för era svar!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar