Goofball
Aktiv medlem
Hej gott folk!
Jag är en ny medlem på fotosidan som gör mitt bästa för att utveckla mitt fotokunnande. Dessutom är jag aktiv i olika föreninger och bland annat en förening som verkar för att skapa kulturverksamhet för ungdomar i Varberg. Vi har nu kläckt idén om att arrangera en fototävling (digitalfoto).
Även om många av oss är vana arrangörer sedan tidigare har nog ingen varit involverad i just fototävlingssammanhang. Har ni tips och idéer om hur man går till väga.
Jag har väl några precisserade frågor men är öppen för alla sorters tankar och idéer.
1. Hur väljer man ett bra tema för tävlingen?
2. Expertpanel eller besökaromröstning?
3. Hur ser ett bra reglemente för bidrag ut?
4. Skall man göra ett urval eller bör alla inkomna bidrag publiceras?
5. Finns det några vanliga fallgroper och i så fall, hur undviker man dem?
Tacksam för svar.
Jag är en ny medlem på fotosidan som gör mitt bästa för att utveckla mitt fotokunnande. Dessutom är jag aktiv i olika föreninger och bland annat en förening som verkar för att skapa kulturverksamhet för ungdomar i Varberg. Vi har nu kläckt idén om att arrangera en fototävling (digitalfoto).
Även om många av oss är vana arrangörer sedan tidigare har nog ingen varit involverad i just fototävlingssammanhang. Har ni tips och idéer om hur man går till väga.
Jag har väl några precisserade frågor men är öppen för alla sorters tankar och idéer.
1. Hur väljer man ett bra tema för tävlingen?
2. Expertpanel eller besökaromröstning?
3. Hur ser ett bra reglemente för bidrag ut?
4. Skall man göra ett urval eller bör alla inkomna bidrag publiceras?
5. Finns det några vanliga fallgroper och i så fall, hur undviker man dem?
Tacksam för svar.