Annons

Arkaiskt Fotoalbum

Produkter
(logga in för att koppla)

Simon Karlsson

Aktiv medlem
Hej,

Som född på 80-talet satte min mor ihop fotoalbum på mig och övriga syskon. Det rörde sig om gaffel/ring-pärmar med vita papperssidor. Att klippa, klistra och rita pratbubblor mm fanns på varje sida.

Nu har jag själv barn som uttrycker starkt önskan och behov av att se sig själva i album. Att kolla på telefonen eller på datorn tycker de inte om.

Jag försöker hitta något bredare utbud av fotoalbum men det verkar vara väldigt skralt. Finns någon variant på BGA med läderpärmar som är av rätt typ. Helst skulle jag vilja hitta album med konstmotiv, ex Carl Larsson eller motsv.

Så om någon har tips om var man kan hitta sådana så tar jag tacksamt emot det…

/S

Hej Simon

Tidigare har NK haft ett stort utbud av fina fotoalbum, jag är lite osäker på att de har det nu eller om det "bara" är fina rit- och skrivblock i källarplan. bredvid matbutikerna.
Focusnordic är en stor leverantör av allehanda fotoartiklar. Du kan bläddra på deras sida och se om du hittar något du gillar och sedan be din fotohandlare att beställa åt dig. Jag tror inte att du som privatperson kan beställa direkt från Focusnordic.

Hälsningar
Jon - fd fotohandlare

Hej Simon

Tidigare har NK haft ett stort utbud av fina fotoalbum, jag är lite osäker på att de har det nu eller om det "bara" är fina rit- och skrivblock i källarplan. bredvid matbutikerna.
Focusnordic är en stor leverantör av allehanda fotoartiklar. Du kan bläddra på deras sida och se om du hittar något du gillar och sedan be din fotohandlare att beställa åt dig. Jag tror inte att du som privatperson kan beställa direkt från Focusnordic.

Hälsningar
Jon - fd fotohandlare

Tack för tipset. Jag hittade Focus ringpärmar på BGA och på ett par andra ställen. Men det verkar också stå för 100% av utbudet på svenska marknaden. Men det är rätt typ med vita albumblad.

Jag ska kolla NK och kanske om man kan ha tur hos någon pappershandlare...

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto