Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Arbetsflöde vid event

Produkter
(logga in för att koppla)

Glendell

Medlem
Jag ska plåta på ett event i sommar och ha ett photobooth där besökarna kan droppa in och få en snapshot på sig och polaren. Så här skulle jag vilja ha det:

Jag tar bilden. Bilden flyger in i macbooken och sedan över till ipaden som jag sekunder senare kan plocka upp för att visa hur bilden blev. Där får också besökaren någonstans fylla i sin email för att jag sedan ska kunna skicka bilden.

Jag är kass på vilka programvaror jag behöver och hur arbetsflödet ska funka med min spec. :) Eller nån kanske har ett bättre förslag än mitt upplägg?

Då menar du att bara använda Macen? Javisst, det skulle man ju kunna, men att snabbt få över bilden till Ipad hade varit smidigt då man vill visa bilden för flera personer, och låta dem fylla i sin mailadress.

Varför inte köra en webbserver på Macen? I så fall är det ju lätt att visa bilder från Macken på ipaddan. Riktigt snoffsigt vore ju att knåpa ihop en webbapplikation som visar bilden och ett fält för mailadress på samma sida.

Kör ibland med detta i studiomiljö och har en bärbar dator vinklad mot modellen.
När varje bild tas så poppar den upp och modellen kan direkt se resultatet.

E-mail, skapa en färdig mall i t.ex Excel där man får fylla i bildnummer och mail.
Man behöver inte göra det för krångligt med all teknik som finns fast det är roligt ;-)

Julle.

Kör ibland med detta i studiomiljö och har en bärbar dator vinklad mot modellen.
När varje bild tas så poppar den upp och modellen kan direkt se resultatet.

E-mail, skapa en färdig mall i t.ex Excel där man får fylla i bildnummer och mail.
Man behöver inte göra det för krångligt med all teknik som finns fast det är roligt ;-)

Julle.

Tack du har säkert rätt. Ska se om jag kanske kör på en sån variant i allafall.

Varför inte köra en webbserver på Macen? I så fall är det ju lätt att visa bilder från Macken på ipaddan. Riktigt snoffsigt vore ju att knåpa ihop en webbapplikation som visar bilden och ett fält för mailadress på samma sida.

Ok... hur? Surfa in på macen från pddan? Jag har MAMP i macen som jag kör wordpressiter lokalt med.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto