Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Arbetsflöde för att hantera både stillbild och video

Produkter
(logga in för att koppla)

stenp

Aktiv medlem
Jag använder idag Lightroom Classic för att katalogisera och redigera mina stillbilder i LRC el Photoshop. För video använder jag LRC katalogen men redigerar videosnuttar och slår ihop till längre filmer med andra verktyg. Det jag huvudsakligen störs av är att det går inte att i LRC markera en eller flera videofiler och därifrån öppna dem i DaVinci Resolve, Adobe Rush eller något annat program som jag provat. Är det en begränsning i LRC eller i videoredigeringsprogrammen?

Jag är beredd att helt byta spår och använda andra program för katalogisering, sortering, gruppering, redigering om det finns alternativ som tillfredsställer mina behov som alltså är att dels ha en katalog och från den öppna valda filer i något program för redigering.

Borde inte vara bara jag som tänker så här.

Jag hade liknande Problem för 15år sedan då jag också körde Lightroom. Problemet då var att det inte fanns något annat heller som uppfyllde mina krav. Med lite tur finns det något nu som är bättre.
Jag skrev ett eget, som är otroligt specifikt för mina behov och på många ställen kantigt i designen. Dessutom har jag ingen ork till att göra det snyggt och ännu mindre ork för att lyssna på gnäll från andra över det, så det behåller jag för mig själv.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar