Annons

Arbeta med sammamapp på två datorer

Produkter
(logga in för att koppla)

campokatt

Aktiv medlem
Hej, har ett problem jag vill ha hjälp med o lösa.
Har en stationär och en bärbar dator. På båda vill jag ha Lightroom för o sortera bilder och ha koll på dom och på den stationära vill jag kunna använda typ photoshop för o redegera bilder.
Frågan är hur jag ska synka mapparna och inställningsfilen i lightroom.

Gör jag en ändring på den bärbara så vill jag ju se biden med ändringarna på den stationära.

Kan man löda det med en NAS enhet? Som jag fattat kan man inte ha inställningsfilen på en nätverksdisk men det kanske man kan lösa med nått synkprogram som uppdaterar den varjegång man starta datorn eller nått.

Förstår ni mitt problem? Nån som har en fungerande lösning?
/Matte

Jag har använt Version Cue, som också är en Adobe produkt. Har dock inte provat med LR, men det skulle inte förvåna mig om det funkar. Med Indesign, Photoshop, Illustrator med mera fungerar det bra.

Version Cue sätts upp som en server på en av datornerna. Därefter öppnar man t. ex en bild via Bridge på servern och gör sin ändring. Vad som händer då är att bilden får en ny version med info om vad som ändrats med mera. De äldre versionerna finns naturligtvis kvar.

Har nyligen utbildtat ett stort företag där många användare jobbar mot en Version Cue Server.

Programmet ingår i CS2 och CS3 paketet.

Det är kanske lite overkill i ditt fall, men ofta har man programmet utan att veta om det och det är ganska enkelt att komma igång. Lite mer info här:
http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/?id=vid0112

Senast ändrad:
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto