Annons

Apropå Terje

Produkter
(logga in för att koppla)

joey_bazooka

Aktiv medlem
I senaste numret av Foto (nr: 10 2011 sid 22) finns en bild av en ko vid Ale stenar. Jag har sett bilden tidigare och bara noterat att det var ett kul montage. I artikeln i Foto står dock att den är en kombination av fotografens kokunnande och lite tur. Antar att det är debatten om Terje som gör mitt bildtittande lite mer och kanske väl kritiskt nu.

Jag ser flera konstigheter med bilden. Hur får kon plats bakom stenen, känns inte som fysiskt möjligt? Havet under horisonten är till höger om ko och sten upplyst och till vänster mörkt. Och vem i hela friden låter kor beta uppe vid Ale stenar där det stupar tokbrant ner mot stranden? Något staket mot stupet kan inte ses på bilden och fanns inte heller där då jag var där sist….

Någon annan som sett bilden och har synpunkter?

Johan

Och vem i hela friden låter kor beta uppe vid Ale stenar där det stupar tokbrant ner mot stranden?
Jag förmodar att du skojar. Men jag tänker ändå ta dig på såpass mycket allvar att jag kan säga att det gått kor och betat på Kåsehuvud varje gång jag varit där. Kor verkar vara kloka nog att inte ge sig ut på branter som de inte klarar av.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar