Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

apropå dumma kunder

Produkter
(logga in för att koppla)

hornavan

Aktiv medlem
En dam kom in i min atelje och frågade vad det skulle kosta att bli fotograferad.
När jag sa vad det skulle kosta kom repliken från damen.
– Vad kostar det om du använder min kamera??!!

*asg* den var fin... men kunder e aldrig dumma... det är de där som inte blir kunder som e dumma ;-)

Kunde du hålla dej för skratt?

En härlig dam du fick besök av;)!!
Varför inte se det som en utmaning då,,;)

Skämt & sido,, Hur bemötte du hennes fråga då?

Du skötte det säkert snyggt hoppas jag!

Mvh Niclas,

Jag sa att priset för fotografering inte var baserat på vilken kamera som användes, men det var nog något i min röst som avslöjade vad jag tänkte.
Hon kom aldrig tillbaka.
Hon blev aldrig någon kund och jag sörjer inte det.

:)

Den frågan var så oväntad att jag hade nog bjudit på fotograferingen, även om firman inte var min egen.

Kan inte förstå rubriken "dumma kunder" ?

"kundtillfredsställelsen oavsett omständigheterna."
Kan jag inte hålla med om, kommer en oförskämd kund in i en butik, med enda maktmedel en bunt sedlar, så tycker jag inte att man tar någon "skit".

Kommer "Niklas" in, så hoppas jag att man bemöter honom på samma sätt. ;-)
oförskämd kund

/Michael

- Någon entreprenör blir man väl aldrig - :(

Senast ändrad:
Michael f/8 skrev:
[B"kundtillfredsställelsen oavsett omständigheterna."
Kan jag inte hålla med om, [/B]

Med "Kundtillfredsställelse oavsett omständigheterna" menas INte att man oavsett skall göra ALLT för kunden. En kund som är oförskämd kan man visst tillrättavisa, osv,

En kund skall kunna gå ut ur butiken utan att ha varan med sig men ändå vara så nöjd att han kan rekommendera produkten/tjänsten vidare. Det är ett fint motto.

En tillfredsställd kund behövere alltså inte vara en som har betalat för vara eller tjänst.

Det går helt klart att missförstå mitt citat;) Ett citat hämtat ur en Lärobok i ämnet Marknadsföring.

Mvh Niclas,

Michael f/8 skrev:
ja jag såg det och passade på ;-)

Den jag tänke på är "den där" tusende kunden, som är dumdryg och allmänt elak och inte den oförstående eller okunniga kunden.

/Michael

;)JA, det har du helt rätt i!

Jag har jobbt i diverse servicerellaterade yrken och visst finns det sådana som inget piller biter på. Ett av de värsta var en kille som menade att han hade betalat för "extacy" som ingrediens på pizzan eftersom pizzan hette "extacy",, huffhuff;)

Mvh Niclas,

Jag konfronterade killen med menyn,, frågade han vad han menade en pizza täckt med droger skulle kosta,, han svarade: -öhhhhnt, vet inte!

Han tjäfftade rejält emot och jag försökte stilla förklara läget,, Jag frågade.
-Tror du att alla pizzorna har ssom ingrediens det som namnet antyder? öööhhhnt, klart att dem skall ha, svarade han!!!

Då visade jag menyn igen och frågade:
-Här har vi en pizza som heter Odin, tror DU att vi har Guden Odin på pizzan? -ööhhnt Neeej, svarade han.
-Här har vi en pizza som heter Viking, tror DU att vi har en Viking på pizzan. -ööhnnt Neej, svarade han.

Huffhuff vilket tjaffs d blev.

Men jag fick ju leka utkastare så d va ok, & en kul historia i eftertid är det ju;)

Mvh Niclas

Äsch, jag kan förstå killen. Såna där kryptiska menyer e svåra. Grannen berättade att han beställde Sex on the beach med den där blonda bartendern i Tylösand.

Hon slängde åt honom en drink för 90 spänn medan han väntade... o han väntade... o han väntade...

HEHE
Ja, ohh nu förstår jag varför gästerna ville ha tjejen i servitörgänget att gå ut med drinken The Pink Pussy,,

/Niclas,

Ps, Hmm, jag tror inte det var en enda kille som beställde den drinken när jag jobbade med det där, hmmm

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar