Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Apportfoto i konkurs.

Produkter
(logga in för att koppla)

macmolarin

Aktiv medlem
Läste i DN att Apport Foto gått i konkurs. Ingen på företaget går att få tag på, kundtjänst stängd pga sjukdom.

Någon som vill köpa ett fotolabb? ;-)

haha, vilken osis, jag beställde just en fotopåse från dom förra veckan. undrade varför det tog så lång tid för att den att komma.
nåja, jag skickar in min rulle till lofoto istället.

på tal om postorderfotoframkallning, någon som har något tips om vad som är bra och vad är inte?
billigt och bra, och tar inte flera veckor.

Var det inte det företaget som hade använt en bild som en fotograf här hade tagit och jag har för mig att det var modellen som hade givit bilden utan tillstånd från fotografen?

Han stämde kanske skiten ur dem :)

/ Marcus

Expert

eatfrog skrev:
haha, vilken osis, jag beställde just en fotopåse från dom förra veckan. undrade varför det tog så lång tid för att den att komma.

på tal om postorderfotoframkallning, någon som har något tips om vad som är bra och vad är inte?

Jag beställde på Expert digicenter. Det tog 2 dagar för kopiering/framkallning sedan hämtade jag bilderna i den butiken jag bestämt. bilderna blev bra och var relativt billiga..

Jörgen

Och lika bra var väl kanske det. Sämre framkallning får man leta efter. Eller så är det bara min sambo som haft oturen med sig under alla dessa år.

Nu är det tydligen gjort, de har idag försatts i konkurs av Uppsala tingsrätt(?). Största fodringsägare var Posten och Kodak.

Enligt TV4 Uppland och TV4 Nyheterna..

/Thomas

Är det ingen av er som funderar över var alla inskickade fotopåsar tar vägen nu eftersom posten har beslagtagit dom pga en skuld!

eatfrog skrev:

Tja, Lofoto är väl bra? =)

Det där läste jag om för ett par månader sedan.. Känns riktigt ruttet att man inte fått någon information! Har en rulle som (kanske) ligger på Apport och väntar på framkallning.. *suck o snyft* Finns en hel del bilder på den rullen som är viktiga.. *svär en lång harang över Apport*

Får väl bygga ett eget mörkrum så man inte riskerar att bilder försvinner för att giriga herrar har dollar-tecken i ögonen.. >=(

Har du varit inne på Apports hemsida nyligen? Där finns (och har funnits hela tiden) information.

Inte nyligen nej... eftersom jag insett att jag aldrig kommer se de där bilderna..

När jag läste om att Apport hade problem gick jag in på hemsidan och kollade om de hade framkallat min film eller inte.. Där stod att den var både framkallad och skickad. Ingen information om konkurshot nånstans! Så är det...

Har det funnits information om deras kommande konkurs "hela tiden" så har de isf gömt den väldigt bra..

// Linda

P.S

NU står följande att läsa på deras hemsidahttp://www.apportfoto.se/

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto