Annons

Aperture, exportera ut bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

stregnil

Aktiv medlem
Hej,

En fråga gällande Aperture

Jag skulle behöva exportera ut alla mina bilder (jpeg version) till en extern HDD.
Jag började igår och fick gå in i varje projekt och markera alla bilder för att sen exportera. Problemet är att jag har typ 300 projekt och detta kommer bli väldit tidsödande.
Finns det något sätt att exportera ut alla bilder på ett enklare sätt?

Tack på förhand!

Hej,

En fråga gällande Aperture

Jag skulle behöva exportera ut alla mina bilder (jpeg version) till en extern HDD.
Jag började igår och fick gå in i varje projekt och markera alla bilder för att sen exportera. Problemet är att jag har typ 300 projekt och detta kommer bli väldit tidsödande.
Finns det något sätt att exportera ut alla bilder på ett enklare sätt?

Tack på förhand!

Nej det finns inget enklare sätt. Det enda du kan göra är att låta det sköta sig själv i bakgrunden. 300 bilder är inte så mycket så det borde inte ta så lång tid (vet inte vad du har för dator förstås)

[Edit]
Hoppsan, 300 PROJEKT var det visst! Ja, det kan ju ta en stund att exportera om du har många bilder i varje projekt.

Nej det finns inget enklare sätt. Det enda du kan göra är att låta det sköta sig själv i bakgrunden. 300 bilder är inte så mycket så det borde inte ta så lång tid (vet inte vad du har för dator förstås)

Ok, då vet jag...
Föresten, det är 300 projekt som innehåller ett gäng bilder i varje... så en 15 000 bilder totalt

Hej

Om du väljer Photos istället (till vänster) för att gå in i varje projekt så kan du markera alla bilder där. Har för mig att du kan välja att den ska skapa mappar för varje projekt också.

Mvh Thomas

Om det är original jpg:s du ska exportera är det enklast att lägga alla projekt i en mapp, markera alla bilder och sen välja "relocate original". Sedan väljer du hur de ska sorteras osv.

Men du kanske vill ha kvar originalet i biblioteket också?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto