Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

användning av CTS filter

Produkter
(logga in för att koppla)

luisito74

Aktiv medlem
Hej, jag använder CTO filter när det behövs men läste nyss om CTS filter ... undrar när man ska använda dem egentligen, förstås att de är "mindre röda" men i vilket ljus passar de bäst? är det mycket skillnad från en vanlig gulfilter .... fungerar de bättre än CTO filter när det är glödande belysning där man fotar? var får man tag i dem i så fall: Lumiquest? direkt från Rosco? andra märke? hoppas ngn som erfarat/testat kan hjälpa mig med detta!


Luis
 
Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor, men jag skulle också vilja veta var man enklast får tag på CTS-filter i Sverige.
 
Lumiquest har Fxtra ...... som säljs här i Sverige, men ingen CTS ingår, många CTO plus andra ..... Rosco har cto filter men undrar var man kan köpa en ark ..... hoppas vi hittar det snart!!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.