andreassofus
Aktiv medlem
jag håller på att greja med mina blixtar nu och försöker få igång min externa blixt (mets AF-1 50)ihop med studioblixtarna (visico 200w) men jag får det inte att fungera.
den externa blixten utlöses inte av studioblixtarna. men fäller jag upp den inbyggda blixten på kameran och fyrar av så löser den externa ut.
studioblixtarna utlöses däremot när jag fyrar av externa blixten med hjälp av testknappen.
vad är det för fel då?
någon som vet på rak arm hur den externa blixten ska vara inställd när man gör så här?
ETTL eller manuell? sen kan man ju även ändra grupp A B C och channel 1 2 3 4 och där står den på grupp A och channel 1
har även testat att ändra både grupp och kanal, men inget hjälpte.
tacksam för svar
/andreas
den externa blixten utlöses inte av studioblixtarna. men fäller jag upp den inbyggda blixten på kameran och fyrar av så löser den externa ut.
studioblixtarna utlöses däremot när jag fyrar av externa blixten med hjälp av testknappen.
vad är det för fel då?
någon som vet på rak arm hur den externa blixten ska vara inställd när man gör så här?
ETTL eller manuell? sen kan man ju även ändra grupp A B C och channel 1 2 3 4 och där står den på grupp A och channel 1
har även testat att ändra både grupp och kanal, men inget hjälpte.
tacksam för svar
/andreas