Annons

Använda fotoprogram i företag

Produkter
(logga in för att koppla)

plåtaren

Medlem
Hej,jag har hört en hel del om att man inte får använda photoshop i företag eller för kommersiellt syfte, utan att betala en jättedyr licens...
Jag har elements 5.0 och har inte sett något om det när jag läste villkoren. Är det verkligen så att det inte är tillåtet att sälja en bild som jag har manipulerat i elements? Jag har ett ärligt köpt program från affär som jag dock inte har registrerat utan bara installerat i datorn och kör.

Är det kanske så att det är skillnad på elements och sc när det gäller detta? Tog för givet att jag fick använda programmet fullt ut när jag betalat för det...

Mycket tacksam för svar!!

student licenser har ibland tilläget att de inte får användas kommersiellt. Photoshop CS3 kostar runt 6k ex moms så det är inte några jätte summor om man använder det ofta i kommersiella syften.

Jag klarar mej bra med elemens som det är nu, men det kanske blir cs i framtiden. 6000 kr låter ju inte så farligt... jag har hört om runt 20000kr och det tyckte jag va mycket pengar. Men då behöver jag alltså inte oroa mej för att avnända mitt program då?

nu gissar jag, men jag tror inte ens elements finns som studentlicense då det är så billigt så det är inga problem. För 20.000kr får då ett helt CS3 paket tex CS3 Design Premium eller Web Premium som innehåller de flesta Adobe programmen.

Hej
Men kan du inte kolla din licens.
Elements följde ju med måna utrustnignar i version 0 o 2 o där stod inget sånt.

Jag har inte hört talas om att vanliga elements skulel ha en licensklausl mot kommersiell anvädning, men kolla din licens.

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar