Annons

Anton Corbijn

Produkter
(logga in för att koppla)

A.Dent

Aktiv medlem
På midsommardagen promenerade jag, min fru och två andra på Prins Bertils stig i Halmstad. Promenadstigen går från Halmstad centrum utmed Nissan och havet ut till Tylösand. En mycket trevligt promenad om ni skulle besöka Halmstad. Närmre Tylösand passerar stigen Per Gessles hus och Hotell Tylösand som han äger.

När vi passerar Tjuvahålan nära hotellet så mäter vi en lång smal person i ca 60-års åldern som både jag och min fru känner igen som någon kändis. Bakom honom går två tjejer som pratar engelska. Vi tänker båda att det bör vara någon musiker som varit Gessles gest över midsommar. Jag googlar på engelska 80-tals musiker utan resultat.

Både min dotter och hennes kusin sommarjobbar på hotellet. Och när min svåger frågar om jag kände till den kända fotografen som har en egen svit på Hotel Tylösand uppkallad efter sig och alltid finns tillgänglig för honom. Han hade samma efternamn som han som i Nirvana.

Då föll bitarna på plats och jag googlade på Anton Corbijn, det var honom vi hade mött. Det jag är mest förvånad över är att min fru kände igen honom, hon är helt ointresserad av fotografi. Men hon har väl suttit med när jag sett någon dokumentär om honom.

Hotell Tylösand är även ett väldigt stort galleri med mycket fotokonst, väl värt ett besök.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar