Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Anteckningsapp för PC, Android, iPhone och ev. Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Jag söker en enkel anteckningsapp för främst PC/Android men gärna även Mac OSX och iOS. Någon form av push eller autoupdate är ett måste. Jag har en central dator i huset med en väggskärm och trådlöst tangentbord där allt händer. Jag vill ha ett digitalt anteckningsblock som uppdateras på alla övriga fasta och mobila enheter automatiskt. Jag har testat Evernote men jag får det inte att uppdateras utan att synka manuellt på den enhet jag vill läsa för tillfället. Några tips på enkla appar som kan lösa det?

Du måste gjort nåt fel, eftersom Evernote funkar utmärkt för mig och många tusen andra användare. Jag har ett konto som synkas mellan Mac dator, iPad, iPhone, Windows desktop program, samt web-interface som nås via valfri webläsare.

Du måste gjort nåt fel, eftersom Evernote funkar utmärkt för mig och många tusen andra användare. Jag har ett konto som synkas mellan Mac dator, iPad, iPhone, Windows desktop program, samt web-interface som nås via valfri webläsare.

Jag har inte gått så djup än. Jag bara noterade att en redigering jag gjorde på PC inte slog igenom på Androiden utan manuell synk. Jag få titta lite på inställningarna.

Oftast synkar Evernote vid uppstart/avslut, den kan inte synka i realtid. Också något jag saknat. Tror Google Keep kan fixa det dock.

Annars så är det som sagt "bara" att trycka på update innan och efter man byter enhet i Evernote.

Jag testade just att skapa en ny anteckning på min Mac-dator (via Evernote webclipper). Samtidigt hade jag Evernote-appen öppen på min iPad. Efter ca 10 sekunder så poppade den nya anteckningen upp på paddan, automatiskt.

Ja har en Widget på min Android som visar de tre senaste anteckningarna. Den var sorterad efter senast öppnad, inte senast uppdaterad. Därför såg jag inte alltid den senaste ändringen där. Allt funkar alltså som det ska, tack!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto