ANNONS
Annons

Annonstid (radannonser)

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrikb81

Aktiv medlem
Hej

Upptäckte precis att annonstiden för radannonser endast är en månad. Om man har lite udda grejer att sälja så är detta alldeles för kort tid tycker jag.

Visst, efter en månad kan man ju förnya annonsen. Men man måste komma ihåg det själv, annars försvinner annonsen och man får sitta och skriva om den igen (vilket är onödigt).

Jag skulle förslå följande:

1. Annonstiden ökas till tre månader
2. Ett påminnelsemail skickas när annonstiden är på väg att löpa ut
3. Annonsen sparas som "inaktiv" efter att tiden gått ut som man kan aktivera den igen

Om 1. inte är möjligt så skulle ändå 2 och/eller 3 vara en bra funktion.

Hälsn,
Fredrik

Jag tycker en månad är för länge om man följer regeln att man inte får förnya sin annons innan den löpt ut. Annonsen hamnar med tiden längre och längre ned och åtminstone jag läser bara en eller max två sidor, dvs ungefär de senaste två dagarnas annonser.
Punkt 2 och 3 kan jag hålla med om att de kunde vara praktiska funktioner.

Jag tycker en månad är för länge om man följer regeln att man inte får förnya sin annons innan den löpt ut. Annonsen hamnar med tiden längre och längre ned och åtminstone jag läser bara en eller max två sidor, dvs ungefär de senaste två dagarnas annonser.
Punkt 2 och 3 kan jag hålla med om att de kunde vara praktiska funktioner.

Att annonsen halkar ner hindrar väl kanske spontanköp, men om jag letar prylar så brukar jag söka bland annonserna och då spelar det ju ingen roll hur länge de legat. Att hålla på att bumpa annonser är ett otyg, då det gör att översikten på förstasidan bara innehåller de som ägnar sig åt dylikt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar