Annons

Annonsmarknaden igen (fast en ny fråga)

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Kategorin "kamera" känns väldigt märklig, placerad näst högst upp i annonsmenyn. Jag trodde länge att det var där annonserna för kameror av alla slag höll hus, men igår insåg jag att det finns massa andra kategorier längre ner!
Varför finns det då också en totalt ospecifierad kategori som bara heter "kameror"? Bättre vore att döpa om den till "analoga kameror" eller liknande, eftersom de digitala finns representerade i egna avdelningar.
Tittar man under "kameror" så ser man också att merparten av alla annonsörer missuppfattat rubriken, precis som jag.

Så, jag föreslår alltså att man helt sonika döper om den till "analoga kameror", eller tar bort den helt.

Edit: Nu ser jag också den extremt luddiga rubriken "35mm". Betyder det analoga kameror?

*total förvirring*

Edit2: Och varför i halva friden ha två separata rubriker för "övrigt" och "odefinierat"?

En upprensning och omstrukturering krävs, och det har påpekats otaliga gånger.

Ja sannerligen behövs en rejäl omarbetning.. jag har sagt det innan och jag säger det igen, enkelhet, strukturerat och diciplinerad trädstruktur är vad som gäller!

Alla annonser skall försvinna efter 1 vecka för att minimiera risken för gammalt tjafs som ligger och skräpar + att saker som inte säljs får läggas in igen och därmed kommer högst upp i listan för att efter ytterligare en vecka vara borta. Vill man sälja så får man jobba lite :)

sedan skall det vara trädstruktur så att man får exakt det man vill ha...

<<<<<<<<<<<<<<<<<Kameror>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
<<<<<<Köpes>>>>>> <<<<<<<<<säljes>>>>>>>>>>
<<Canon>> <<Nikon>> <<Minolta>> <<Pentax>>

OSV för alla kategorier man skall ha.. jag anser at det måste vara strukturerat... jag har själv vänt i dörren föratt det har varit en salig röra och bara jobbigt att se vad som finns.

Utmärkt Kalle, jag håller alldeles med! Men en vecka är nog lite för lite. Två eller kanske tre räcker nog, med tanke på att flödet av prylar inte är sådär jättestort.

Sen har vi förstås det där med bajonetter när det gäller objektiv. Sorry, men nu tar jag upp hela faderullan från de gamla trådarna igen, men det behövs. Inget har ju gjorts trots att det gått månader.

Objektiv ska givetvis sorteras efter bajonett, inte märke. Äger jag en Canon EOS så vill jag kunna se alla objektiv till salu som passar denna bajonett. Inte bara Canon-objektiv. Detta gäller nog de flesta som söker annonser skulle jag tro, men jag vet förstås inte.

- Kameror kommer från trädstrukturen och är en huvudkategori (men har felaktigt kunnat ha produkter kopplat till sig).
- 35 mm var begreppet för småbildssystemkameror 2001 när vi startade Fotosidan. Ett mycket tydligt begrepp då. Nu ersatt med analoga kameror.
- Odenifierat förstår jag inte hur en annons fått det. Kanske missad validering.

Justeringar är gjorda.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto