Oquist
Avslutat medlemskap
Jag har ofta reagerat på annonser där man skriver ett lägre pris i rutan för pris för att sedan i annonstexten skriva det "riktiga" priset.
T.ex.
Annonsens namn:
Kamera, Canon 60D
Annonsens pris:
250kr
----
Canon 60D inkl.batteri och laddare, 3500kr
Objektiv Tamron 17-55 VC, 2500kr
Polarisationsfilter, 250 kr
Eller allt för 5500kr.
----
Och då anges priset i/för annonsen till 250kr.
Jag frågar då om det är något att tänka på, att man satte annonsens pris efter det namn som man döpt annonsen till, i mitt exempel 3500kr att priset avspeglade själva annonsen. (Att sätta upp det totala kan ju också bli lite fel, men det skulle vara bättre än det extrema 250kr som i exemplet.)
Det kanske bara är jag som är lite trött på liknande annonser, det förekommer väldigt ofta på blocket, men jag ser någon då och då som är skapade i samma "anda" här på Fotosidan.
T.ex.
Annonsens namn:
Kamera, Canon 60D
Annonsens pris:
250kr
----
Canon 60D inkl.batteri och laddare, 3500kr
Objektiv Tamron 17-55 VC, 2500kr
Polarisationsfilter, 250 kr
Eller allt för 5500kr.
----
Och då anges priset i/för annonsen till 250kr.
Jag frågar då om det är något att tänka på, att man satte annonsens pris efter det namn som man döpt annonsen till, i mitt exempel 3500kr att priset avspeglade själva annonsen. (Att sätta upp det totala kan ju också bli lite fel, men det skulle vara bättre än det extrema 250kr som i exemplet.)
Det kanske bara är jag som är lite trött på liknande annonser, det förekommer väldigt ofta på blocket, men jag ser någon då och då som är skapade i samma "anda" här på Fotosidan.