Annons

Ang. tråd om Lofoten!

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hej på er!

I och med denna tråd-start/tema så riskerar jag kanske att bli aningen opopulär.

Jag startade en tråd i "Fritt Forum". En tråd som handlar om fotofolkens intresse för Lofoten generellt. Jag undrar över vAd konkret som lockar fotointresserade till den regionen i skandinavien.. en intresseundersökelse. Alltså inte i ngt som helst kommersiellt syfte.. det var i alla fall inte det som var syfete. Men om informationen kommer till nytta för mig eller ngn annan ligger ju som öppna kort.. vem vet..?!

Här har vi tråden som den här tråden handlar om:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=59619

**

Som ni ser i slutet av tråden så försöker jag få tråden flyttad till en kategori som hamnar på framsidan av fotosidan, såklart för att nå en större publik.

Jag mailade "redaktionen".

Svaret var att de ser det som marknadsföring. Och det är inte ok. Mina argument för/om att detta handlar om rent nöjesbaserad nyfikenhet har tydligen inget värde i saken.

Enligt representanten från redaktionen så var det nära att hela tråden raderades..
Kanske kommer denna tråd som handlar om DEn aktuella tråden att raderas. Det skulle dock vara högst uppseendeväckande då det innebär att det inte är ngn öppenhet för diskurs.
Vi får se.

**

Jag känner mig bara surt behandlad. Jag kan absolut förstå varför då man KAn tolka trådens syfte utifrån att det liknar en "marknadsundersökelse"..

Hur tänker ni (först ni som inte är värdar i sammanhanget) ?

Trådar som handlar om typ "-hur mycket får jag för detta fotopaketet om jag säljer det??" Är inte dessa trådar i kommersiellt syfte,, eller smygreklam,, ??

Det jag hoppas på här är sur stämmning eller bråk, jag vill höra vad folket säger.

MVH Niclas, som är besviken.. buhu

Niclas, du måste förstås FS-Crews syn på det hela. De måste hålla ganska strikta regler, om du skulle få publicera detta, så skulle andra få det också, och helt plötsligt så skulle någon med ekonomiska motiv lägga in inlägg och sen är hela karusellen igång. Jag kan förstå att du blev lite irriterad över det faktum att FS-crew tolkade ditt inlägg som komersiellt, men tittar man på din frågeställning, så är många av frågorna av sådan art att de med lätthet kan tolkas som en marknadsundersökning för en senare komersiell verksamhet (oj vad byråkratiskt det blev nu då).

Reglerna finns där och det är upp till FS att bestämma (dessutom helt utan förklaringar) vilket som skall finnas och vilket som skall raderas. Ditt inlägg ligger ju kvar, även om det ligger i fritt forum (där du lagt den).

Du ville ha sur stämning, säger du. Det tycker jag inte låter så trevligt.

Hehe, ops så fel det kan bli när man glömmer ett ord..

Såklart önskar jag ingen sur stämmning.

Sorry!

Jag vill höra lite reaktioner från fler kanter innan jag kommenterar.

MVH Niclas,

Jag tycker det är mycket konstigt att just din tråd blir föremål för misstankar. Det arrangeras ju resor, tävlingar och annat via trådar här på FS och det är inga problem såvitt jag kan se.

Möjligtvis har redaktionen reagerat när du skriver att du har en idé, men sedan inte berättar om den. Affärsidéer brukar man ju inte berätta om innan man har "fått upp farten".

Det första jag tänkte var: -Nu ska Niclas dra igång sitt företag.
Och om man sen ska se det från reds sida, så hjälper det ju inte att du säger, att du inte har några kommersiella baktankar (även om dom flesta här tror dig), då skulle ju vem som helst (anställd på Allways eller Resia tex), kunna lägga in en marknadsundersökning och säga: -Bara en privat liten undran?
Men jag kan hålla med om att det finns många trådar som är smygreklam, fast då handlar det ju om privatpersoner, och din lät som en idé till ett företag.

Ja,, håller med er bägge. Förstår att det kan se kommersiellt ut.

Men vad med allt annat som är direkt kommersiellt tänkt???????????????

ALL (LÄÄÄÄÄS ALL!!!) information kan också användas kommersiellt. Alltså så är det en gräns som måste dras..

Jag förstår också att ingen av er andra verkligen vet mitt genuina intresse på området. Detta har jag varit inne på men det blir liksom ord mot ord.. orkar inte det.

Jag tycker bara att det är så ruskigt (snuskigt) tråkigt att det skall ha med just formuleringen att göra. Hade jag skrivit saker på annat sätt så hade inte ngn endaste snubbe reagerat!

JaG VAr osmart och väldigt nain när jag trodde att det var ok att ställa konkreta frågor som liknade en undersökning. Jag som bara ville styra er lite, förenkla under kategorier..

Jag funderar på att låta denna tråden ha sin gång utan min fortsatta medverkan och formulera mig annorlunda i en annan.. baserat på samma/liknande funderingar.
Men då blir jag väl misstänkliggjord igen, och igen. Skittråkigt måste jag säga.

Om fs verkligen menar att jag sticker ut ur mängden med min tråd så är det inte bara oerhört naivt utan också otroligt uppseendeväckande.

MVH Niclas,

EDIT:
Om det låter som att jag skriker med orden/bokstäverna så vill jag säga att det inte är så. Jag höjer bara rösten, på ett förhoppningsvis civiliserat sätt. Det är min mening här.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar