ANNONS
Annons

Angående min bild Frosted........

Produkter
(logga in för att koppla)

dalgren

Avslutat medlemskap
Hmm.....funderar på om jag helt enkelt ska ta bort denna bild eftersom den uppenbarligen väcker starka känslor.
Jag kan garantera er alla som har era tvivel om pojkens välbefinnande att han inte har mera blåmärken än andra sunda och friska 3-åringar. Det känns kränkande att det finns människor som insinuerar att han skulle ha blivit misshandlad. Varför bilden blev på detta sätt vet jag inte, men det måste bero på, 1. Han har ett födelsemärke strax under sitt högra öga 2. Plastskivans karaktär 3. Ljusets/skuggornas karaktär. Jag hoppas att denna sak nu är utagerad och att ni i fortsättningen ger kritiken till bilden istället för motivet/fotografen.

Nej,

Låt bilden vara kvar. Det är inget fel på den bilden.
Alla barn har/får blåmärken, och den som påstår att du skulle pryla barn för att fotografera dem efteråt, bör uppsöka psykiatrisk mottagning.

Det är så här att VISSA PERSONER bland medlemmarna,har som livsmål att klaga och leka moralpoliser.

Själv fick jag uppleva det, när jag lade upp min bild på en kvinnorumpa i stringtrosor och ett par handfängsel.Reaktionen blev total!!!

Vissa kallade den för PORR och kvinnoförnedrande, medans andra tyckte den var fin och några tyckte att det inte var något att hetsa upp sig över.
Jag fick order om att ta ner den, då den ansågs stötande av några, men jag vägrade , och efter ett tag blåste det över, och den ligger nu i mitt album, utan att skapa reaktioner.

Bilden "frosted" fyller sin funktion, och är en s.k "tillåten" bild dvs du har tagit den och är upphovsman,du har det fotograferade objektetets tillåtelse att publicera det, och det är heller ingen s.k "barn-porrsbild".

Att folk tycker som de gör, är helt löjligt.
Jag blev en gång misshandlad av ett gäng araber, och hyser väl ingen större kärlek för arabiska ungdomsgäng,men om du eller någon annan lägger upp en bild på araber så kommer jag INTE att kräva den skall bort, då jag RESPEKTERAR att fotosidan.se är ett fritt forum. Vilket andra oxå borde göra.

Mitt råd till dig är att låta bilden vara kvar, om du INTE får annat besked från (David eller Ch)fotosidan.se att den skall bort. Men det kommer föga att hända då jag INTE tror att fotosidan.se ser sig själv som censur-polisen för att glädja de medlemmar som är lättstötta eller är lättpåverkade.Jag upplever fotosidan.se som ett fotografiskt forum, utan censur så länge lagbrott inte utföres, och det har du INTE gjort.

Med Vänlig Hälsning

dalgren skrev:
Hmm.....funderar på om jag helt enkelt ska ta bort denna bild eftersom den uppenbarligen väcker starka känslor.
Jag kan garantera er alla som har era tvivel om pojkens välbefinnande att han inte har mera blåmärken än andra sunda och friska 3-åringar. Det känns kränkande att det finns människor som insinuerar att han skulle ha blivit misshandlad.

Hans, att bilden väcker starka känslor är ett starkt argument för att den ska vara kvar! En bra bild ska väcka känslor, det är ju det som gör bilden bra. Din bild är en av de starkaste i hela galleriet, tycker jag.

Sen tycker jag att du överreagerar lite på folks kommentarer. De allra flesta är ju positiva till bilden. Att sen någon säger "han ser blåslagen ut" betyder ju inte att "någon måste ha slagit honom". Personen beskriver ju bara vad han/hon ser i bilden.

Så ta det lugnt och var glad att folk har åsikter om din bild! Bilden är BRA!:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar