Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alternativ till Quantum blixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

Hansson

Aktiv medlem
Hej!
Tänkte bara att jag skulle höra mej för här när det ändå finns så många som sitter på bra information på sidan...
Jag skulle vilja ha ett supersmidigt blixtsystem me externt batteri å så. De jag har kikat på som jag vill ha är Quantum systemet... Har inte funderat på modell. Vill bara att de ska vara litet å smidigt så man kan ha med sej de på berget å i skogen å på reser. Har själv problem me rygg å nacke så de är därför de måste vara lätt också. Ska vara mest som upplättning å så vid porträtt å kanske lite sport.
Min fråga är då...
Finns det nått alternativ till Quantum? Som är billigare då altså eller är det dom som gäller?

du kan ju alltid köra externt batteri med andra blixtar än quantum.

har själv en q-flash T2 med quantum turbo z batteri.
och det väger inte så mycket tycker jag.

Tackar robin för svar...
Tycker också att tex q-flash T2 som du har verkar kanon och aldeles lagom tungt också. Det jag tänkte var bara om det fanns andra märken som var likvärdiga som typ den men i andra märken. Och du säger ju att man kan köra externa batterier till andra blixtar. Vilka skulle de då vara?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar