Mr.Berg
Aktiv medlem
Jag hade i stort sett bestämt mig för att jag imorgon efter jobbet skulle åka in till den lokala expertbutiken och beställa en Nikon D40x med ett 18-135 objektiv. Men jag tänkte att jag kanske skulle ställa frågan till er iallafall. Jag ställde en annan fråga på nikonforumet för en tid sedan om hjälp i valet mellan d50, d40 och d40x och har/hade bestämt mig för att gå på d40x-alternativet, iallafall när det gäller Nikon.
Vad finns det för alternativ till det paket jag tänkt mig? Har Canon och de andra tillverkarna några liknande "superzoompaket"? Eller måste man köpa tredjepartsobjektiv isåfall? Vilket inte skulle vara något problem om objektivet bara är och fungerar bra.
Frågan kanske skulle vara:
Finns det något tredjepartsobjektiv som är likvärdigt Nikons 18-135 i pris och prestanda eller kanske rent av bättre? Och vilket hus passar det isåfall bäst till? Det måste inte vara exakt samma zoomomfång men något liknande vore önskvärt.
Vad finns det för alternativ till det paket jag tänkt mig? Har Canon och de andra tillverkarna några liknande "superzoompaket"? Eller måste man köpa tredjepartsobjektiv isåfall? Vilket inte skulle vara något problem om objektivet bara är och fungerar bra.
Frågan kanske skulle vara:
Finns det något tredjepartsobjektiv som är likvärdigt Nikons 18-135 i pris och prestanda eller kanske rent av bättre? Och vilket hus passar det isåfall bäst till? Det måste inte vara exakt samma zoomomfång men något liknande vore önskvärt.