Annons

Alternativ till Canon Ixus 100 IS

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag börjar fundera på en ultrakompaktkamera och verkar kommit fram till att en Canon IXUS 100 IS är vad jag behöver. Är det någon som vill ge mig ett alternativ innan jag slår till?

Fördelar som jag gillar med Ixus 100:
- Snabb för att vara kompakt (från tillslag till första bilden och avtryck till bild)
- Liten, går ner i bröstfickan
- Anständig bildkvalitet (bildkvalitet är faktiskt inte jätteviktigt!)
- Lagomt zoomomfång
- Bildstab

Per.

PS. Kameran ska användas då min D90 inte är med mig; på jobbresor och liknande. DS.

Hade med min Canon 100IS på U2 i helgen, den filmar faktisk helt okej, och ljudet funkar, inte värsting men det skorrar i alla fall inte i ljudet... Bilderna blir helt okej... Inte så bra i dåligt ljus men det hade jag inte förväntat mig heller, den gav ju bilder som var okej i alla fall, den är hyfsat snabb och af funkar tycker jag, sen att färgerna boostas upp och kvaliten inte är kanon är ju sånt man får leva med, brus tycker jag den hanterar förvånansvärt bra... och storleken är ju bara underbar... men är rädd att peta ut optiken genom att tappa den för den är nästan lite väl liten ibland....

Jag har också en 100 IS och jag är jättenöjd. Snabb är den och det är en mycket viktig egenskap för mig. Bilderna blir helt OK och jag är faktiskt ganska nöjd med vad den presterar i dåligt ljus.

M

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto