Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

alpha 330 - objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

glory

Medlem
sitter nu och försöker kolla vad jag ska skaffa för objektiv till min a330..
har ett vanligt 18-55 (standard) som följde med kameran när jag köpte den.
vill nu ha ett objektiv som tar bra bilder på lite längre avstånd.

tycker allt handlar om en massa olika siffror som jag itne har en aning om vad dom betyder =/

vill inte lägga hur mycket som helst på ett objektiv såklart (budgeten ligger på under 8000)

tar väldigt olika bilder, så något som klarar det mesta hyfsat iaf..

nån med nåt bra tips?

Vill slå ett slag för 75-300 Sonyn. Det är en urgammal Minoltaglugg men bra, en av de skarpare budget/mellanklasstelezoomarna på marknaden, inte så länge sedan recesserad i FOTO. De flesta brukar komplettera sin kitzoom med en telezoom. Borde kosta 3000-4000. Kör Canon nu men då jag hade Minolta var detta länge deras vassare telezoomar ut till 300mm. Annars om du kan hitta en i samna utförande beg under märket Minolta i "beercan" utförande är den härlig att håll i - mässing mm. Borde ligga runt 1500 beg.

Glömde nästan bort min favoritglugg oavsett märke: 70-210/4 beercan. Kom ut kring 1985. Innerzoom som bara återfinns bland proffszoomar. Blir tyvärr lång och väger runt kilot men rejält byggd (samma eller bättre känsla än min nuvarande Canon 70-200/2,8L. Mässing. Borde kosta 1500-2000 på begmarnaden. Man kn nog hamra spik med den. Enda minus-liten manuell fokusring som snurrar i AF läge och roterande främre linselement. Hela beercan generationen var ypperligt byggd.

Senast ändrad:
ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto