Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alpfotografering - Engelberg

Produkter
(logga in för att koppla)

Karlskog

Medlem
Hejsan, jag tänkte kolla om någon av er här inne varit i Engelberg innan? Jag har bokat en resa i Januari till Hotell Hoheneck och ska åka lite skidor. Tänkte då passa på att ta en del foton, ser magiskt ut av det lilla jag har sett. Men alla tips ni har är väldigt välkomna!

Tack.

Engelberg är ett trevlig ställe, jag var där i 4½ månad i vintras! Nu fotade jag inte speciellt aktivt när jag var där men är det vyer du vill åt så bör man kunna få trevliga bilder över titlis (berget som då utgör vad alla kallar "engelberg") om du är på brunni. Brunni är det mindre berget med bara en kabin upp till liftarna lite högre upp och det ligger en bit bortanför klostret i byn. Annars är det väl hängbron högst uppe på titlis som är trevlig och även lite annat där uppe.

Engelberg är ett trevlig ställe, jag var där i 4½ månad i vintras! Nu fotade jag inte speciellt aktivt när jag var där men är det vyer du vill åt så bör man kunna få trevliga bilder över titlis (berget som då utgör vad alla kallar "engelberg") om du är på brunni. Brunni är det mindre berget med bara en kabin upp till liftarna lite högre upp och det ligger en bit bortanför klostret i byn. Annars är det väl hängbron högst uppe på titlis som är trevlig och även lite annat där uppe.

Jag var i Engelberg i lördags åkte linbanan upp till titlis 3020 meter över havet, vi hade tur med vädret inga moln , mycket snö uppe på glaciären ,många fina vyer en del fotande blev det ,ganska häftigt att gå på hängbron , 5 plusgrader där uppe, 20 plus nere i Engelberg, jag åt mitt livs dyraste korv med pommesfritt ca 175 spänn, linbanan upp 1250;- för två , det var helt klart en upplevelse
visst blev det många fina kort,men att se detta i verkligheten kan inte foto återge.

Jag var i Engelberg 2010 med jobbet. Mycket vackert, men det blev tyvärr inte mycket fotografering :(

4458636318_e547b455b5_o.jpg

Wow! Magiskt, längtar verkligen ner nu. Vilket fantastiskt landskap. Vart bodde ni? Tips på några bra restauranger, barer osv?

Vi har en dotter som bor i Basel så vi bodde där , 1,5 tim bilväg ner till Engelberg , nere i Engelberg finns det några restauranger , vi åt en korv med pommes o en öl uppe vid titlis, som jag skrev tidigare , sen blev det grillat o några öl hos dottern på kvällen , billigast så
fotona är tagna med Canon 7D 17-55 2,8 IS USM

Jag var där i vintras, och det kan vara magiskt vackert. Fick ett par bilder som blev bra, tyvärr ligger berget ofta i skuggsida.

1301_engelberg_062_960x640.jpg

1301_engelberg_063_426x639.jpg

1301_engelberg_082_426x639.jpg

1301_engelberg_153_960x640.jpg

Vi har en dotter som bor i Basel så vi bodde där , 1,5 tim bilväg ner till Engelberg , nere i Engelberg finns det några restauranger , vi åt en korv med pommes o en öl uppe vid titlis, som jag skrev tidigare , sen blev det grillat o några öl hos dottern på kvällen , billigast så
fotona är tagna med Canon 7D 17-55 2,8 IS USM

det är fint nere i Engelberg också.

Bilagor

• Engelberg 2.jpg
    Engelberg 2.jpg
    156.2 KB · Visningar: 65
Wow! Magiskt, längtar verkligen ner nu. Vilket fantastiskt landskap. Vart bodde ni? Tips på några bra restauranger, barer osv?

Alpenclub har schysst pizza, hoheneck har trevlig after ski med trubadur, öl och ibland lite bröl om man gillar det. Ski lodge är trevligt både om man ska käka, kolla på skidfilm på måndagar eller bara hänga över att par öl. Vill man vara ekonomisk så har dukes kebabrullar för 10 chf (jämför med en pizza på alpenclub för 20-25chf) Okeyshop är bra att ha å göra med när det gäller allt skidrelaterat!

Alpenclub har schysst pizza, hoheneck har trevlig after ski med trubadur, öl och ibland lite bröl om man gillar det. Ski lodge är trevligt både om man ska käka, kolla på skidfilm på måndagar eller bara hänga över att par öl. Vill man vara ekonomisk så har dukes kebabrullar för 10 chf (jämför med en pizza på alpenclub för 20-25chf) Okeyshop är bra att ha å göra med när det gäller allt skidrelaterat!

Strålande! Tack så mycket, har sett på hemsidan att det är många band som ska spela på afterskin så det är ju lovande !

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar