Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

allroundfärg på paraply

Produkter
(logga in för att koppla)

bengt luthman

Aktiv medlem
jag tänkte skaffa mig ett par paraplyn till. just nu kör jag med ett helvitt transparent paraply, det funkar helt ok. men jag skulle vilja ha ett som inte snor lika mkt ljus, så vitt jag vet så ger silver hårdare ljus än vitt. men vad är mest allround, vill kunna använda det till båda modellfoto och produktfoto(de få gånger jag sysslar med det).
vilken färg ska jag välja, guld känns off limits eftersom det färgar ljuset så starkt.
det ska funka till så mkt som möjligt, så vitt eller silver?

Sy själv. Skaffa ett vanligt paraply som har rätt form. Ta av tyget och ha som mall. Sy ihop tårtbitar av omväxlande vitt reflekterande tyg och silverlamé till samma form som det avtagna tyget hade. Fugerar det bra - är det dags att leta efter en lösning där Du kan byta tyg med ett enkelt handgrepp.

Då får Du problem - Du vill inte ha guld, Du vill inte ha bara silver, ett vitt transparent "stjäl ljus" - ett vitt som inte är det minsta transparent är väl det enda köpe Du skulle kunna leva med då?

Annars återsår bara att sy.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar