ANNONS
Annons

Allmän bok för nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

mrTravolta

Ny medlem
Hej
Första posten här :)

Jag planerar att köpa en Sony RX100 och har sett att det finns böcker dedikerade till den. Jag skulle dock vilja börja med en bok för att lära sig allt om slutartider, bländare, exponering mm. Jag är väldigt grön på detta område och vill lära mig grunderna innan jag går mer på djupet.

Kan någon rekommendera en bra bok, svensk eller engelsk, som metodiskt ger mig en bra grund att bygga vidare på?

Hej
Första posten här :)

Jag planerar att köpa en Sony RX100 och har sett att det finns böcker dedikerade till den. Jag skulle dock vilja börja med en bok för att lära sig allt om slutartider, bländare, exponering mm. Jag är väldigt grön på detta område och vill lära mig grunderna innan jag går mer på djupet.

Kan någon rekommendera en bra bok, svensk eller engelsk, som metodiskt ger mig en bra grund att bygga vidare på?

http://www.adlibris.com/se/bok/digi...-yrkesfotografernas-hemligheter-9789163609152

Kanske?

Sök upp John Hedgecoe's alla böcker!
Jag började där och lärde mig mycket.. bra illustrationer och exemplifierande bilder.
Lycka till :)
/N

Ps, förutom bra tips & trix-böcker så rekommenderar jag att du kollar upp böcker av fotografer som enligt dig fotar intressanta bilder... så försöker du helt enkelt förstå med hjälp av basic böcker hur bilderna rent tekniskt kommit till. Då får du två skolor I en liksom!!

Om du går in på YouTube och söker så finns det hur mycket info som helst. Många som delar med sig där...... :)

Tidnindgen FOTO har/hade ett häfte som kallades systemkameraskolan.
Där stod väl allt man behövde veta. Kort o koncist o enkelt. Ingen aning om var man kan få tag på ett ex.

Det finns en länksamling under forumdelen Fototeknik.

Själv köpte jag någon DVD från Moderskeppet och har numer deras tjänst med alla kurser online (moderskeppet guld) för 99 kr/mån. De tar upp allt från fotografering till redigering och har kurser som riktar sig till både nybörjare till proffs. Har framför allt varit hjälpt av deras kurser i Photoshop som håller hög klass.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar