Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alla D70 ägare av tidig modell......

Produkter
(logga in för att koppla)

macallan

Avslutat medlemskap
Frågan är inte ny, men jag vill ändå påminna er som har en tidig modell av D70 och har upplevt
låsningar av kameran sporadiskt eller helt och ofta i samband med ilsket blinkande grön lampa.

Kontakta då någon Nikon verkstad som utan kostnad reparerar kameran då felet är vida känt av Nikon och Nikonägare av den modellen.

Kameran har ofta ett "medfött" hårdvaruproblem i
form av skadat ljusmätare som kan ställa till dom här problemen.

Jag fick själv tillbaka min D70 ifrån Sv.Nikon i veckan,som bytte ut ljusmätaren,justering,
uppgradering och rengörning, då även bildsensorn helt gratis oavsett om kameragarantin är utgången. Tveka inte! Stor eloge till Sv.Nikon AB

Hälsn.Kjell-Åke Johansson (maCallan)

Har uppmärksammat detta på min D70, fast väldigt sporadiskt. Den har några gånger varit seg att starta, någon gång har den inte startat alls utan jag har behövt ta ut batteriet. Nu har den dock fungerat fint i en vecka. Antar att något är påväg att paja.

Vilket nummer når jag Nikon på?

Damm på sensorn skrev:
Har uppmärksammat detta på min D70, fast väldigt sporadiskt. Den har några gånger varit seg att starta, någon gång har den inte startat alls utan jag har behövt ta ut batteriet. Nu har den dock fungerat fint i en vecka. Antar att något är påväg att paja.

Vilket nummer når jag Nikon på?

Du kan nå Nikon på 08-594 109 00.
Prova även o registrera dig på Nikon Suportsida,
där finns bl.a det här kamera fenomenet och mycket annat. http://www.europe-nikon.com/home/sv_SE/homepage/broad/site.html

även min har varit lite konstig ibland så detta blir riktigt bra när man kommit hem från NY med nya 80-200, så om man har otur så kanske de kan synka det i samma veva :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar