Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Align layers i Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

WilliamT

Aktiv medlem
Hej!

Jag har ett antal bilder jag vill lägga in en logotyp på, i stil med "Foto: fotografen fotografsson/bildyrånamn". Jag har gjort en action där jag lägger in min logga i bilden (med kommandot place) och det funkar prima. Det går också att i denna action lägga in Align layer to selection och lägga den t.ex. längst ner i bild etc. etc. Min fråga är nu om det är möjligt att ställa in något mer i "align layers". Det jag är ute efter är att göra ett indrag från nederkanten och den högra kanten så att min text in går kant i kant med själva bilden. Det borde finnas någon funktion i stil med "Align layer - 10px from right edge - 15px from bottom edge" eller liknande ungefär som när man placerar bilder med vspace etc. i html. Man kan ju alltid göra det lager man infogar lite större fast utan något som syns om ni förstår hur jag menar men det borde finnas ett smidigare sätt. Nån som vet något om detta?

/Andreas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.