Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alienbees tips och råd

Produkter
(logga in för att koppla)

realr

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag är intresserad av att skaffa en utomhusstudio men kan inte hittar rätt i denna djungeln av prylar (om man inte är berädd att punga ut 20 000).

Har tittat en del på alienbees.com prylar och de verkar lovande till ett rimligt pris. Problemet är dessa produkter är anpassade efter Amrikansk el standard (120VAC 60HZ).

Är det någon som har erfarenhet av Alienbees prylar med eller utan transformator eller någon annan utomhusstudiolösning som inte kostar alldeles för mycket?

Alienbee har ett batteri som heter Vagabond II Portable Power System. I beskrivningen står det så här...

The system additionally includes a built-in global charger (for 100VAC to 260VAC charging).

Innebär detta att jag kan ladda den i mitt eluttag här i Sverige?

Tacksam för svar!
 
sorry för att dra upp ett gammalt inlägg men,

jag har också kollat på deras portabelström batteri, det är lovordat om man lyssnar på modelmayhems användare. Dock så har det så vitt jag vet inga återförsäljare utanför usa. :(
 
sorry för att dra upp ett gammalt inlägg men,

jag har också kollat på deras portabelström batteri, det är lovordat om man lyssnar på modelmayhems användare. Dock så har det så vitt jag vet inga återförsäljare utanför usa. :(

Det finns inga återförsäljare utanför USA då AlienBees sköter sin egen produktion och försäljning. Till förra året så skeppade dom sina produkter utomlands och konverterade dessa innan. Men det har dom slutat med nu, så det enda sätet att köpa AlienBees är antingen på Ebay eller att åka till USA och köpa där direkt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.