ANNONS
Annons

Akut fråga om reservdelar.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jepper

Aktiv medlem
Hej!

Just nu befinner jag mig i Kampala i Uganda. Jag ar har for att gora lite olika reportage tillsammans med en reporter.

Men nu ar problemet att min kamera (nikon d700) har gatt sonder. Det ar de sma piggarna som minneskortet satts fast i som har blivit bojda eller intryckta eller dyl.

Jag har fatt hjalp av en som jag kanner har nere att lamna in kameran pa ett stalle dar de skulle reparera den, men de kunde inte garantera att det gick. Om det inte skulle ga skulle jag vara tvungen att byta ut hela den delen dar minneskortet satts in.

Men da sa han att en san del inte skulle ga att fa tag pa i Kampala.

Da ar min fraga till er: Finns det nagon som har en aning om hur problemet gar att losa eller om det finns reservdelar i Kampala eller nagon annan stans i Uganda.

Jag ska vara har i ungefar tre veckor till. Hur lang tid skulle det ta att skicka en del fran Sverige eller dyl?

Tack pa forhand.

MVH
Jesper

Tack for svaren.

Det har lost sig sa det ar lugnt. Jag lamnade in den och de kunde fixa det. Det var nagra pinnar som var intryckta och nagra som var bojda och viss utdragna.Men nu funkar den igen. Jag maste bara kopa nya minneskort.

Ar det nagon som vet natt stalle i Uganda dar det finns billiga minneskort? Det har varit valdigt dyrt dar jag har varit.

MVH
Jesper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar